دانلود پاورپوینت بررسی نحوه تولید برق در نیروگاه های زمین گرمایی

عنوان

ارزیابی نحوه تولید برق در نیروگاه های زمین گرمایی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 19
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی نحوه تولید برق در نیروگاه های زمین گرمایی به صورت فایل قابل ویرایش در 19 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
29,900تومان
توضیحات

نیروگاه‌ های زمین گرمایی یکی از منابع تولید برق پایدار و پربازده است که از انرژی حرارتی زمین استفاده می‌ کند. این نوع نیروگاه‌ ها از گرمابخش‌ های زیرزمینی، چاه‌ ها و منابع آب گرم زیرزمینی بهره می‌ برند تا بخار و آب گرم بسازند و سپس از طریق توربین‌ های بخار به تولید برق می‌ پردازند.

چگونه از انرژی زمین گرمایی برق تولید می شود؟

1. استخراج گرمابخش: در این مرحله، گرمابخش‌ های زیرزمینی یا منابع آب گرم از زیرزمین استخراج می‌ شوند. این گرمابخش‌ ها معمولاً در عمق زیرزمین قرار دارند و دسترسی به آن‌ ها نیازمند چاه‌ های عمیق است.

2. تبدیل به بخار: گرمابخش‌ ها و آب گرم استخراج شده، به سطح زمین منتقل می‌ شوند و در تبدیل کننده‌ های حرارتی، به بخار تبدیل می‌ شوند. این بخار حاوی انرژی حرارتی بالاست که برای تولید برق استفاده می‌ شود.

3. تولید برق: بخار تولید شده به توربین‌ های بخار منتقل می‌ شود. توربین‌ ها با دوران بخار، انرژی حرارتی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌ کنند. سپس، این انرژی مکانیکی به کمک ژنراتورها به انرژی الکتریکی تبدیل می‌ شود و برق تولید می‌ شود.

4. بازگشت آب: بعد از استفاده از بخار در توربین، بخار تبدیل به آب می‌ شود و به سطح زمین باز می‌ گردد تا دوباره در فرایند تبدیل به بخار شرکت کند. این فرایند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌ شود و به حفظ منابع آب کمک می‌ کند.

5. انتقال برق: بعد از تولید، برق توسط خطوط انتقال برق به شبکه برق منطقه منتقل می‌ شود تا به مصارف مختلف عمومی و صنعتی تامین شود.

نیروگاه‌ های زمین گرمایی با این روش، یک منبع پایدار و پربازده برای تولید برق هستند که به کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می‌ کنند. این نوع نیروگاه‌ ها در مناطق با فعالیت زلزله و فعالیت های زیرزمینی فعال، به صورت خصوصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

گرمایی

فهرست مطالب:

مقدمه

مزیت های زیست محیطی كاربرد انرژی زمین گرمایی

بررسی اقتصادی بهره‌ برداری از انرژی زمین گرمایی

مزیت های استفاده از سیستم GHP

مراحل انجام پروژه های هیت پمپ زمین گرمایی (GHP)

1- برداشت اطلاعات

2- طراحی

3- اجراء

4 – پیاده سازی تاریخچه استفاده از انرژی زمین گرمایی در ایران

نصب GHP با سیکل بسته افقی در تبریز (ظرفیت 5 کیلووات)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت بررسی نحوه تولید برق در نیروگاه های زمین گرمایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.