دانلود پاورپوینت دیسک گردن: علائم، نشانه ها و درمان

عنوان

بررسی دیسک گردن: علائم، نشانه ها و درمان

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 13
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به دیسک گردن: علائم، نشانه ها و درمان در 13 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
59,000تومان
توضیحات

دیسک گردن

دیسک گردن یکی از مشکلات شایع در امراض عصبی است که ممکن است به علت فشار و فشرده شدن دیسک های موجود در ناحیه گردن باشد. دیسک ها مواد ژلاتینی هستند که بین مهره های فقرات قرار دارند و وظیفه آن ها تسهیل حرکت و انعطاف پذیری ناحیه گردن است.

این پاورپوینت در 13 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

دیسک گردن

دیسک گردن ممکن است به دلیل فشار و فشرده شدن دیسک ها ناشی از عوامل مختلفی از جمله فشار زیاد بر روی گردن، تصادفات، فعالیت های ورزشی یا حتی نشستن به مدت طولانی باشد. این فشار ممکن است باعث فشرده شدن دیسک ها شود و باعث فشار بر روی عصب های موجود در ناحیه گردن شود که منجر به درد، تورم و کاهش عملکرد عصبی می شود.

علائم آن ممکن است شامل درد و سفتی در ناحیه گردن، دردهای پشت گردن و شانه، دردهای شدید در بازوها و دست ها، کاهش قدرت و حساسیت در بازوها و دست ها، سردرد، سرگیجه و حتی مشکلات در حافظه و تمرکز باشد.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 11 این پاورپوینت قرار داده شده است:

جراحی و درمان

برای تشخیص دقیق این عارضه، پزشکان از روش های تصویربرداری مانند اسکن MRI و CT استفاده می کنند. در صورت تایید بروز آن، درمان های مختلفی از جمله فیزیوتراپی، داروهای ضد التهاب و در برخی موارد جراحی برای اصلاح فشار و فشرده شدن دیسک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دیسک گردن

به طور کلی، پیشگیری از بروز این عارضه شامل رعایت حالت صحیح نشستن و خوابیدن، انجام تمرینات ورزشی مناسب برای تقویت عضلات گردن و پشت، استفاده از ابزارهای حمایت کننده برای کمک به حفظ قوام بدن و کاهش فشار بر روی گردن است. همچنین، اجتناب از حمل و نقل بارهای سنگین و استفاده از تکنولوژی های مناسب برای جلوگیری از خم شدن گردن نیز می تواند به پیشگیری از بروز آن کمک کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت دیسک گردن: علائم، نشانه ها و درمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.