دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم روانشناسی سیاسی

عنوان

مطالعه ای بر روانشناسی سیاسی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 20
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با مفاهیم روانشناسی سیاسی به صورت فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
9,900تومان
توضیحات

نگاهی بر رشته روانشناسی سیاسی:

روانشناسی سیاسی مطالعه‌ ای است که روانشناسی و علوم سیاسی را با یکدیگر ترکیب می‌ کند. این حوزه تحقیقاتی به بررسی رابطه بین عوامل روانی و رفتارهای انسانی در سیاق سیاسی می‌ پردازد. در واقع، به بررسی نحوه‌ ی ارتباط افراد با قدرت، تصمیم‌ گیری‌ ها، ایدئولوژی‌ ها و رفتارهای سیاسی می‌ پردازد.

مطالعات این حوزه به دو شاخه اصلی تقسیم می‌ شود: شناختی و اجتماعی. شاخه شناختی به بررسی نحوه‌ ی شکل‌ گیری دیدگاه‌ ها، باورها و ایدئولوژی‌ های سیاسی در افراد می‌ پردازد. این شاخه به بررسی عوامل روانشناختی که تأثیرگذار بر نگرش‌ ها و باورهای سیاسی افراد است، می‌ پردازد.

در حالی که شاخه اجتماعی به بررسی رفتارهای سیاسی افراد و گروه‌ ها در جامعه می‌ پردازد. این شاخه به بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی که تأثیرگذار بر رفتارهای سیاسی افراد است، می‌ پردازد.

روانشناسان این حوزه به کمک تحلیل رفتارهای انسان‌ ها در موقعیت‌ های سیاسی، سعی دارند تا الگوهای مشترک و قابل پیش‌ بینی در رفتار سیاسی را شناسایی کنند. آن‌ ها به دنبال درک عمقانه‌ تر از عوامل روانشناختی و اجتماعی هستند که در پشت تصمیمات و رفتارهای سیاسی قرار دارند.

بنابراین، روانشناسان این حوزه معمولاً با استفاده از تکنیک‌ های تحقیقات روانشناسانه، نظريات روانشناسی و علوم سياسی، سعی در فهم چگونگی تأثير عوامل روانی و اجتماعی بر رفتار سياسی دارند.

روانشناسان این حوزه معمولاً در زمينه های مختلفی فعاليت می كنند، از جمله: تحليل گروه های جامعه شناسی، تحليل نظام های سياسی و حکومت ها، تحليل رفتار های سياسی، تحليل منافع گروه های مختلف، تحليل مذاکرات و فرآیندهای تصميم گيری، تحليل شبکه های اجتماعی و …

سیاسی

این رشته دارای کاربردهای گسترده ای است. به عنوان مثال، دولت ها و سيستم های حکومتی بسياری از کاربردهای يکپارچه و جديدی از تحقيقات این حوزه در زمينه های مختلف دارند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم روانشناسی سیاسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.