دانلود پاورپوینت مطالعه ای جامع در زمینه سدهای خاکی

عنوان

مطالعه ای بر موضوع سدهای خاکی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 137
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی موضوع سدهای خاکی در 137 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
24,900تومان
توضیحات

سدهای خاکی و کاربرد آنها:

سدهای خاکی سازه‌ هایی هستند که برای نگهداری آب در حوضه‌ های آبریز استفاده می‌ شوند. این سدها از خاک و سنگ‌ های مختلف ساخته می‌ شوند و به صورت پشته‌ ای بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند تا آب را در حوضه‌ ای محدود نگه دارند.

و به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند:سنتی و بازتراکم شده.

– سدهای خاکی سنتی: این نوع سدها از خاک و سنگ‌ های معمولی ساخته می‌ شوند. عموماً در مناطق کوهستانی و با استفاده از خاک‌ های مستحکم مانند خاک رس و سنگ‌ های مقاوم در برابر نفوذ آب ساخته می‌ شوند. در این نوع، خاک‌ ها به صورت لایه‌ ای بر روی یکدیگر قرار می‌ گیرند و با استفاده از دیواره‌ های جانبی، آب را در حوضه نگه می‌ دارند.

– سدهای خاکی بازتراکم شده: این نوع سدها از خاک‌ هایی ساخته می‌ شوند که به وسیله فشار و تراکم قوی به چگالی بالاتری رسیده‌ اند. در این نوع، خاک‌ ها به صورت لایه‌ ای بر روی یکدیگر قرار می‌ گیرند و با استفاده از فشار و تراکم، چگالی خاک‌ ها بالاتر می‌ رود و به عنوان یک سد مقاوم در برابر نفوذ آب عمل می‌ کند. این نوع سدها عموماً در مناطقی با خاک‌ های مرطوب و کمبود سنگ در دسترس ساخته می‌ شوند.

سدهای خاکی

 

این سدها به عنوان یک روش اقتصادی برای ذخیره آب و تأمین منابع آب در مناطق خشک و نیمه خشک استفاده می‌ شوند. علاوه بر ذخیره آب، قابلیت تولید انرژی هیدروالکتریکی را نیز دارند و به عنوان یک منبع انرژی پاک و قابل تجدیدپذیر محسوب می‌ شوند. همچنین، می‌ توانند در کنترل سیلاب و جلوگیری از خشکسالی نقش مهمی ایفا کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مطالعه ای جامع در زمینه سدهای خاکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.