دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر سورفکتانت ها (Surfactant) و کاربردهای آنها

عنوان

مطالعه ای بر سورفکتانت ها (Surfactant)

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 17
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی سورفکتانت ها (Surfactant) و کاربردهای آنها به صورت فایل قابل ویرایش در 17 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
24,900تومان
توضیحات

سورفکتانت چیست؟

سورفکتانت ها یا مواد فعال سطحی، یک گروه از ترکیبات شیمیایی هستند که خواص سطحی مخصوصی دارند. این ترکیبات به دلیل ساختار شیمیایی خاص خود، از دو بخش هیدروفوبی و هیدروفیلی تشکیل شده‌ اند. این ویژگی باعث می‌ شود که سورفکتانت‌ ها بتوانند بین رابطه آب و روغن را تعدیل کنند و باعث کاهش فشار سطحی آب شده و امکان پخش و مخلوط شدن ذرات روغنی در آب را فراهم کنند.

سورفکتانت‌ ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. یکی از کاربردهای اصلی آنها در صنایع شوینده و بهداشتی است. در محصولات شوینده مثل مایع ظرفشویی، شامپو، صابون و … از آن ها به عنوان عامل فعال استفاده می‌ شود. این ترکیبات با کاهش سطح آب، باعث جدا شدن ذرات کثیفی از سطح وسایل مختلف می‌ شوند.

همچنین در صنایع نفت و گاز، کشاورزی، داروسازی، پزشکی، پلاستیک، نساجی و … نقش مهمی دارند. در صنعت نفت و گاز، این ترکیبات برای کاهش وابستگی روغن به سطح لوله‌ ها و تجهیزات استفاده می‌ شوند. در صنایع داروسازی و پزشکی، سورفکتانت‌ ها به عنوان عامل پایدارساز و امولسیفایر استفاده می‌ شوند.

سورفکتانت

به طور کلی، سورفکتانت‌ ها به عنوان یک گروه از ترکیبات شیمیایی با خواص سطحی منحصر به فرد، در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارند و بدون آنها، بسیاری از فرآیندهای صنعتی نمی‌ توانستند به خوبی انجام شوند.

فهرست مطالب:

مقدمه

کار اصلی سورفکتانت‌ چیست

انواع

آنیونی

زویتریونی (آمفوتریک)

غیریونی

کاتیونی

کاربردها

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر سورفکتانت ها (Surfactant) و کاربردهای آنها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.