دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم سکوت سازمانی: تعاریف، انواع و پیامدها

عنوان

نگاهی بر مفهوم سکوت سازمانی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 30
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مفهوم سکوت سازمانی: تعاریف، انواع و پیامدهای آن به صورت فایل قابل ویرایش در 30 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
39,800تومان
توضیحات

سکوت سازمانی چیست؟

سکوت سازمانی به وضوح بیان نشدن مشکلات، نظرات و ایده‌ ها در یک سازمان را توصیف می‌ کند. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله ترس از انتقاد، ترس از از دست دادن شغل، ترس از تحمل عواقب منفی، عدم اعتماد به مدیران یا همکاران، یا حتی عدم اطمینان از پذیرش نظرات و ایده‌ های جدید.

انواع سکوت سازمانی شامل سکوت فردی، گروهی و سازمانی است. در سکوت فردی، افراد نمی‌ توانند نظرات و ایده‌ های خود را بیان کنند و اغلب به دلایل شخصی خود این کار را انجام نمی‌ دهند. در سکوت گروهی، گروه‌ ها یا تیم‌ ها به دلایل مختلفی ممکن است نظرات خود را نادیده بگیرند و سکوت کنند. در سکوت سازمانی، سازمان به طور کلی ناتوان در جلب نظرات و ایده‌ های کارکنان است و مشکلات بین کارکنان و مدیران بروز می‌ دهد.

پیامدهای آن می‌ تواند بسیار جدی باشد. این پیامدها شامل کاهش کارایی و بهبود در سازمان، افزایش خطرات و مشکلات ناشی از عدم بررسی مشکلات، کاهش اعتماد و همبستگی در سازمان، افزایش استرس و ناراحتی کارکنان، و حتی کاهش رضایت شغلی و ترک شغل توسط کارکنان می‌ شود.

برای رفع سکوت سازمانی، لازم است روحیه بازخورد مثبت در سازمان ترویج شود، فضای آزاد برای بحث و بررسی مسائل فراهم شود، فرهنگ اعتماد و بازخورد مناسب ترویج یابد و مدیران به فعالیت‌ های جامعه‌ پذیر و پذیرش نظرات دیگران تشویق شوند. این اقدامات می‌ توانند بهبود در روابط داخل سازمان، افزایش اثربخشی و بهبود در عملکرد سازمان را فراهم کنند.

سکوت

فهرست مطالب:

تعریف

انگیزه های سکوت و آوای سازمانی

انواع

نوع مطیع

نوع ندافعی

نوع دوستانه

عوامل موثر در آن

ترس مدیران از دریافت بازخور منفی

باورهای ضمنی مدیران نسبت به سکوت سازمانی

ساختارها و سیاست های سازمانی و رفتارهای مدیریتی

ایجاد برداشت های مشترک از طریق مفهوم سازی جمعی

عدم تشابه جمعیت شناختی

پیامدهای آن بر تصمیم گیری سازمانی و فرآیند تغییر

پیامدهای این موضوع بر احساسات و واکنش های رفتار ی کارکنان

احساس کارکنان در خصوص عدم قدرشناسی

احساس عدم کنترل کارکنان

ناهماهنگی شناختی کارکنان

نتیجه گیری و پیشنهادات

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم سکوت سازمانی: تعاریف، انواع و پیامدها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.