دانلود پاورپوینت آشنایی با سیاره زحل

عنوان

مطالعه ای بر سیاره زحل

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 22
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی ویژگی های سیاره زحل در 22 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

مشخصات سیاره زحل

زحل (کیوان)، یکی از سیارات خورشیدی در منظومه شمسی است و به عنوان ششمین سیاره از خورشید شمارش می‌ شود. این سیاره بزرگترین سیاره گازی در منظومه شمسی است و دارای حلقه‌ های بسیار زیبا و مشهور است که از ذرات یخ و خاکستر تشکیل شده‌اند.

این پاورپوینت در 22 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

سیاره زحل

دارای قطر حدود ۱۲۷۵۰ کیلومتر است که حدود ۹٫۵ برابر قطر زمین است. جرم زحل همچنین حدود ۹۵ برابر جرم زمین است. این سیاره دارای ۶۲ ماهواره طبیعی است که بزرگترین آنها به نام تایتان است که از نظر اندازه دومین ماه در منظومه شمسی پس از ماه زمین است.

جو آن از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده و به همین دلیل دارای رنگ زرد متمایل به قرمز است. سرعت بادها در جوی زحل به بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در ساعت می‌ رسد که این سرعت بادها بیشتر از هر سیاره دیگری در منظومه شمسی است.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 21 این پاورپوینت قرار داده شده است:

دما

یکی از ویژگی‌ های بارز زحل، حلقه‌ های آن است که تشکیل شده از ذرات یخ و خاکستر است. این حلقه‌ ها به علت نورانیت خود به راحتی قابل مشاهده هستند و آن را به یکی از زیباترین سیارات در منظومه شمسی تبدیل کرده‌ اند.

به دلیل فاصله‌ ای که بین زحل و خورشید وجود دارد، سال زحل حدود ۲۹٫۴ سال زمینی است. همچنین، روز یک سال زحل حدود ۱۰٫۷ ساعت زمینی است که به دلیل سرعت چرخش زحل، بسیار کوتاه است.

سیاره زحل

این سیاره از نظر نجومی در مسیر خود در بین مریخ و اورانوس قرار دارد و به عنوان یکی از سیارات بزرگ گازی در منظومه شمسی، مطالعه آن به درک بهتر از تشکیل و تکامل سیارات کمک می‌کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با سیاره زحل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.