دانلود پاورپوینت آشنایی با سیاره عطارد

عنوان

نگاهی بر سیاره عطارد

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 19
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مطالعه درباره سیاره عطارد در 19 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
9,900تومان
توضیحات

مشخصات سیاره عطارد:

عطارد یکی از سیارات سامانه شمسی است که در نزدیکترین فاصله به خورشید قرار دارد. این سیاره به دلیل نزدیکی به خورشید، در مقایسه با سایر سیارات، دارای دمای بسیار بالا است. عطارد به علت برخورداری از جرم کوچکتر و نبودن جاذبه قوی، گازهای رقیقی را در جو خود نگه نمی‌ دارد و به همین دلیل جوی نسبتاً نازک و بدون اکسیژن دارد.

عطارد دارای سطح صخره‌ ای است و به طور کلی مشابه با سطح ماه است. این سیاره دارای چندین کوهستان و دره است که برخی از آن‌ها بسیار بلند هستند. بزرگترین کوه رومولوس است که ارتفاع آن حدود 4.6 کیلومتر است. همچنین دره کالوریس با طول 1300 کیلومتر و عمق 3 کیلومتر بزرگترین دره روی سطح عطارد است.

همچنین دارای یک جو ضعیف است که از گازهای نازکی مانند هلیوم و نیتروژن تشکیل شده است. این جو نازک به خاطر نبودن جاذبه قوی و فاقد میدان مغناطیسی است. به همین دلیل،این سیاره به طور مداوم تحت تأثیر بادهای خورشیدی قرار دارد که باعث حرکت جو و تغییرات آب و هوایی سیاره می‌ شود.

همچنین دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. یکی از این ویژگی‌ ها، وجود لکه‌ های خاکستری تیره روی سطح است که به علت برخورداری از آهن و سولفید روی آن‌ ها شکل می‌ گیرند.

عطارد

در نهایت، عطارد از نظر اندازه، کوچکترین سیاره در سامانه شمسی است. قطر آن حدود 4878 کیلومتر است که تقریباً به اندازه قطر سیاره زمین است. و به دلیل نزدیکی به خورشید و شرایط سخت و سوزانی که در آن وجود دارد، یکی از سیارات مورد توجه برای مطالعات علمی است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با سیاره عطارد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.