دانلود پاورپوینت آشنایی با غده پینه آل یا اپی فیز در مغز

عنوان

تحلیل غده پینه آل یا اپی فیز در مغز

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 19
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با غده پینه آل یا اپی فیز در مغز در 19 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
74,900تومان
توضیحات

غده پینه آل یا اپی فیز در مغز

غده پینه آل یا اپی فیز یکی از غده‌ های مهم مغز است که نقش مهمی در تنظیم فعالیت هورمونی بدن دارد. این غده در قسمت عمیق مغز واقع شده و شامل دو لوب است که به نام های لوب قدامی و لوب خلفی شناخته می‌ شود.

غده پینه آل یکی از غده‌ های مهم سیستم اندوکرین بدن است و هورمون‌ های مختلفی را ترشح می‌ کند که تأثیر زیادی بر فعالیت سایر غده‌ های اندوکرین دارد. این غده هورمون ملاتونین را ترشح می‌ کند که نقش مهمی در تنظیم الگوی خواب و بیداری بدن دارد. همچنین، ملاتونین در تنظیم فعالیت سایر غده‌ های اندوکرین نیز نقش دارد.

غده پینه آل در تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد. این غده هورمون‌ های مختلفی را ترشح می‌کند که در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ ها و بیماری‌ ها تأثیرگذار است.

علاوه بر این، غده پینه آل در تنظیم فعالیت جنسی نقش دارد. ملاتونین که توسط این غده ترشح می‌ شود، در تنظیم فعالیت جنسی و تولید هورمون‌ های جنسی نقش دارد.

اختلالات در فعالیت آن می‌ تواند منجر به اختلالات خواب، اختلالات جنسی، ضعف سیستم ایمنی بدن و اختلالات هورمونی شود. برای حفظ سلامت این غده، مصرف مواد مخدر، الکل و استفاده از داروهای مختلف باید به حداقل کاهش یابد.

با توجه به اهمیت این غده در تنظیم فعالیت هورمونی و سلامت عمومی بدن، حفظ سلامت این غده و جلوگیری از اختلالات آن بسیار حائز اهمیت است. به علاوه، مصرف مواد مخدر و الکل و استفاده از داروهای مختلف باید با دقت و با راهنمای پزشکان صورت گیرد تا به حفظ سلامت این غده کمک شود.

غده پینه آل یا اپی فیز در مغز

فهرست مطالب:

غده پینه‌ آل

عملکردها

ملاتونین چیست؟

ملاتونین چه تاثیری بر بدن دارد؟

عملکرد

تنظیم فعالیت غدد جنسی

تنظیم متابولیسم استخوان‌ ها

منابع

کلید واژه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با غده پینه آل یا اپی فیز در مغز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.