دانلود پاورپوینت آشنایی با قوانین ترمودینامیک

عنوان

مروری بر قوانین ترمودینامیک

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 99
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی قوانین ترمودینامیک به صورت فایل قابل ویرایش در 99 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
49,000تومان
توضیحات

قوانین ترمودینامیک به زبان ساده

ترمودینامیک یکی از شاخه‌ های مهم فیزیک است که به مطالعه تبادلات انرژی و مواد در سیستم‌ ها می‌پردازد. قوانین ترمودینامیک اصول و قوانین اساسی هستند که تعیین کننده رفتار سیستم‌ های فیزیکی هستند. در این متن، قوانین ترمودینامیک را بررسی خواهیم کرد.

این پاورپوینت در 99 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 5 آن قرار داده شده است:

اصل بقای انرژی

قانون اول یا قانون حفظ انرژی، می‌ گوید که انرژی در یک سیستم نمی‌ تواند از بین برود یا افزایش یابد، بلکه تنها می‌ تواند از یک شکل به شکل دیگر تغییر کند. به عبارت دیگر، مقدار کل انرژی در یک سیستم ثابت است و تغییرات آن باید با تغییرات دیگر عوامل مانند گرما و کار انجام شده توسط سیستم تطابق داشته باشد.

قانون دوم، یا قانون عدم امکان دست‌یابی به صورت کارآمد از گرما، محدودیت‌ های مهم دارد. این قانون می‌ گوید که گرما به طور خودکار از یک منبع گرم به یک منبع سرد جابجا می‌ شود و هرگز به صورت کارآمد از یک منبع سرد به یک منبع گرم منتقل نمی‌ شود. به عبارت دیگر، همه فرآیندهای طبیعی به سمت افزایش بی‌نظمی و همچین تغییرات ناقابل بازگشت متجه هستند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 75 این پاورپوینت قرار داده شده است:

آنتروپی

قانون سوم، یا قانون عدم امکان دست‌ یابی به دمای صفر مطلق، بیان می‌کند که هر سیستم در دمای صفر مطلق (صفر کلوین) دارای صفر انتروپی است. این قانون نشان می‌ دهد که هر چه سیستم به دمای صفر مطلق نزدیک‌ تر شود، انتروپی آن به صفر نزدیک‌ تر می‌ شود.

ترمودینامیک

با توجه به این قوانین، ترمودینامیک به عنوان یک حوزه پایه‌ ای در فیزیک و علوم مهندسی استفاده می‌شود. این قوانین برای طراحی و بهینه‌ سازی سیستم‌ های حرارتی و انرژی، تولید برق، فرآیندهای شیمیایی و بسیاری دیگر از فعالیت‌های صنعتی و علمی بسیار حائز اهمیت هستند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با قوانین ترمودینامیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.