دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر ارگونومی در محیط کار

عنوان

بررسی ارگونومی در محیط کار

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 32
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مطالعه ای بر ارگونومی در محیط کار در 32 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
43,000تومان
توضیحات

ارگونومی

ارگونومی به عنوان علم مطالعه رابطه بین انسان و محیط کار، به طراحی و تنظیم محیط کار به گونه‌ ای که بهترین شرایط را برای انسان فراهم کند، می‌ پردازد. هدف اصلی ارگونومی، بهبود سلامت و راحتی کارکنان است و در نتیجه افزایش بهره‌ وری و کاهش خطرات حادثه و بیماری‌ های شغلی را دنبال می‌ کند.

این پاورپوینت در 32 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

ارگونومی در محیط کار

در محیط کار، ارگونومی به طراحی صندلی‌ ها، میزها، ابزارها و تجهیزات، نورپردازی، صدا و ارتفاع مطلوب از زمین و دیگر عوامل محیطی توجه می‌ کند. همچنین، ارگونومی بر روی فعالیت‌ های کاربران در محیط کار نیز تأثیر می‌ گذارد. به عنوان مثال، طراحی یک دستگاه کار با توجه به حرکات طبیعی بدن انسان، می‌ تواند خستگی و آسیب به عضلات را کاهش دهد.

ارگونومی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌ شود: ارگونومی فیزیکی، شناختی، زیستی و سازمانی.

ارگونومی فیزیکی:

به مطالعه بدنباله‌ های عضلانی و عملکرد فیزیکی در محیط کار می‌ پردازد. این شاخه از ارگونومی، به طراحی صندلی‌ ها، میزها و ابزارهای کار متناسب با اندازه و شکل بدن انسان توجه می‌ کند. همچنین، به تعیین فاصله مناسب بین تجهیزات و تنظیم آن‌ ها به گونه‌ ای که حرکت‌ های طبیعی بدن را تسهیل کند، می‌ پردازد.

شناختی:

به مطالعه فرآیند‌های شناختی انسان در محیط کار می‌ پردازد. این شاخه از ارگونومی، به طراحی رابط کاربری سیستم‌ های کامپیوتری و نرم‌ افزارها به گونه‌ ای که استفاده از آن‌ ها برای کاربران آسان باشد، توجه می‌ کند. همچنین، به تعیین نحوه نمایش اطلاعات در محیط کار و تجهیزات کمکی برای حفظ حافظه و تمرکز کارکنان می‌ پردازد.

زیستی:

به مطالعه تأثیر عوامل زیستی محیط کار بر سلامت و راحتی کارکنان می‌ پردازد، به تعیین نور مناسب در محیط کار، کنترل صدا و ارتفاع مناسب از زمین توجه می‌ کند. همچنین، به تعیین دمای مناسب در محیط کار و کنترل عوامل محیطی مخرب مانند گرد و غبار، بوی شیمیایی و تهویه مناسب توجه می‌ کند.

سازمانی:

به مطالعه عوامل سازمانی در محیط کار می‌ پردازد. این شاخه از ارگونومی، به تعیین ساختار سازمانی مناسب، توزیع منابع و وظایف به گونه‌ ای که بهره‌ وری و رضایت کارکنان را افزایش دهد، توجه می‌ کند. همچنین، به تعیین سیاست‌ ها و روش‌ های ارتباطی در سازمان توجه می‌ کند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 28 این پاورپوینت قرار داده شده است:

علائم

به طور کلی، ارگونومی در محیط کار به طراحی و تنظیم محیط کار به گونه‌ ای که بهترین شرایط را برای انسان فراهم کند، می‌ پردازد. این علم باعث بهبود سلامت و راحتی کارکنان، افزایش بهره‌ وری و کاهش خطرات حادثه و بیماری‌ های شغلی می‌ شود.

ارگونومی

فهرست مطالب

  • تعریف ارگونومی در محیط کار چیست؟
  • دلایل اهمیت آن در محیط کار
  • سلامتی کارکنان
  • افزایش بهره‌ وری با رعایت قوانین
  • افزایش روحیه و توان کارکنان با آن در محیط کار
  • هزینه آسیب‌ ها در محیط کار
  • چک‌ لیست ارگونومی محیط کار
  • سایر مواردی که باید برای داشتن آن در محیط کار به آن‌ ها توجه کنید
  • صدمات ناشی از نبود تجهیزات آن در محیط کار
  • نشانه‌ های نامناسب‌بودن ارگونومی در محیط کار
  • و…

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر ارگونومی در محیط کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + ده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.