دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری یونان باستان

عنوان

مطالعه ای بر معماری یونان باستان

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 39
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی معماری یونان باستان در 39 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
79,000تومان
توضیحات

نگاهی بر معماری یونان باستان

معماری یونان باستان یکی از برجسته‌ ترین و تأثیرگذارترین معماری‌ های تاریخ است. این معماری در دوران باستان یونان در سده‌ های هشتم تا سوم قبل از میلاد بوده است. معماری یونان باستان به عنوان یک نماد فرهنگ و هویت یونانی شناخته می‌شود و تا به امروز نیز تأثیرگذار است.

این پاورپوینت در 39 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

یونان باستان

یکی از ویژگی‌های برجسته این معماری، استفاده فراوان از ستون‌ ها است. ستون‌ های یونانی به دو نوع دور و مستطیل شکل تقسیم می‌ شوند. ستون‌ های دور به سه نوع دوریکس، یونیکس و کورینتی رقم می‌ خورند. ستون‌ ها به صورت پایه، ستون و کاپیتال (سر ستون) ساخته می‌ شوند. این ستون‌ ها به عنوان پشتیبان‌ های ساختمان‌ ها استفاده می‌ شوند و زیبایی و تعادل به ساختمان می‌ بخشند.

ساختمان‌ های یونان باستان نیز دارای سه نوع اصلی هستند: دور، مستطیل و مرکزی. ساختمان‌ های دور شامل تمپل‌ها هستند که به عنوان مکان‌ های عبادتی برای خدایان مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. ساختمان‌ های مستطیل شامل تئاترها و استادیوم‌ ها هستند که برای فعالیت‌ های تئاتری و ورزشی استفاده می‌ شدند. ساختمان‌ های مرکزی نیز شامل آگوراها و اسکولاپیون هستند که به عنوان مراکز اجتماعی و تجاری در شهرها استفاده می‌ شدند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 14 این پاورپوینت قرار داده شده است:

کاخ کنوسوس

در طراحی ساختمان‌ ها، نظم و تعادل بسیار مهم بود. ساختمان‌ها به صورت افقی و عمودی تقسیم می‌ شدند و از نظر هندسی بسیار دقیق بودند. این ساختمان‌ ها شامل ستون‌ های متعارف، پلان‌ های هندسی ساده و نمای خارجی زیبا بودند.

در معماری یونان باستان، استفاده از آرک و ولت نیز بسیار رایج بود. آرک‌ها به صورت نیم‌دایره‌ ای بر روی ستون‌ ها قرار می‌ گرفتند و ولت‌ ها به صورت مستطیل بر روی ستون‌ ها قرار می‌ گرفتند. این استفاده از آرک و ولت به ساختمان‌ ها استحکام و زیبایی می‌ بخشید.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 35 این پاورپوینت قرار داده شده است:

شیوه کرنتی

همچنین تأثیرگذاری بسیار زیادی در معماری جهان داشته است. بسیاری از ساختمان‌ های باستانی در سراسر جهان، به واسطه الهام گرفتن از معماری یونان باستان، طراحی شده‌ اند. همچنین، این معماری در طراحی ساختمان‌ های مدرن نیز تأثیرگذار است و بسیاری از ساختمان‌ های مدرن به شکلی بسیار شبیه به ساختمان‌ های یونان باستان طراحی شده‌ اند.

یونان

فهرست مطالب:

  • موقعیت جغرافیایی
  • تقسيمات جغرافياي تاريخی، يونان باستان
  • كرانه هاي غربي آسيای صغير
  • معماری یونان باستان
  • تمدن پیش از هلنی
  • کاخ کنوسوس
  • تمدن میسنی
  • تمدن سیکلادی
  • دوره های هنری یونان باستان
  • و …

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری یونان باستان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.