دانلود پاورپوینت مروری بر مفاهیم اقتصاد گردشگری

عنوان

مطالعه ای بر مفهوم اقتصاد گردشگری

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 45
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مفاهیم اقتصاد گردشگری به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
28,000تومان
توضیحات

نقش گردشگری در توسعه اقتصادی

اقتصاد گردشگری به فعالیت‌ های اقتصادی مرتبط با صنعت گردشگری اشاره دارد. این صنعت شامل تمام فعالیت‌ هایی است که در جهت پذیرش و خدمت‌ رسانی به گردشگران صورت می‌ گیرد. این فعالیت‌ ها شامل اقامتگاه‌ ها، هتل‌ ها، رستوران‌ ها، تورهای گردشگری، شرکت‌ های حمل و نقل، فروشگاه‌ ها و سوغاتی‌ فروشی‌ ها و سایر خدمات مربوط به تفریح و سرگرمی می‌ باشد.

این پاورپوینت در 45 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 4 آن قرار داده شده است:

جاذبه های گردشگری

گردشگری به عنوان یک بخش مهم از اقتصاد کشورها، تأثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه اقتصادی دارد. در واقع، می‌ تواند به عنوان یک منبع درآمد و اشتغالزایی برای جوانان و افزایش درآمد ملی کشورها عمل کند. همچنین، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم این صنعت بر سایر صنایع نیز قابل مشاهده است. به عنوان مثال، صنایع مرتبط با ساخت و ساز، تولید مواد غذایی، حمل و نقل و تجارت، به دلیل وجود صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا می‌ کنند.

به طور کلی، اقتصاد گردشگری در یک کشور بر اساس تعداد گردشگران و هزینه‌ های آن‌ ها تأثیر می‌ گذارد. افزایش تعداد گردشگران به منطقه، درآمد ناشی از توریسم را افزایش می‌ دهد و از طرفی هزینه‌ های گردشگران برای خرید کالاها و خدمات محلی نیز افزایش می‌ یابد. همچنین، صادرات گردشگری (مانند خدمات هتل‌ ها و رستوران‌ ها) نیز می‌ تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 35 این پاورپوینت قرار داده شده است:

گردشگری شهری

لازم به توضیح است که مطالب این پاورپوینت در قالب یک فایل ورد (WORD) قابل ویرایش به عنوان یک تحقیق جامع نیز گنجانده شده اند تا در صورت نیاز، از این فایل نیز استفاده نمایید. این فایل WORD در 15 صفحه تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از آن قرار داده شده است:

تسهیلات گردشگری

با این حال، این صنعت نیز ممکن است با چالش‌ ها و مشکلاتی مواجه شود. به عنوان مثال، تأثیر منفی بر محیط زیست و فرهنگ و جوامع محلی، تغییرات در قیمت‌ ها و ارزش‌ های ارزی، وابستگی به فصل‌ های خاص و عدم پایداری اقتصادی می‌ تواند بر صنعت گردشگری تأثیر منفی بگذارد.

اقتصاد

به طور کلی، با توجه به تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم خود بر رشد و توسعه اقتصادی، به عنوان یک صنعت استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‌ ریزان و سیاست‌ گذاران در سطح ملی و منطقه‌ ای سعی می‌ کنند با توسعه صنعت گردشگری، اشتغالزایی، رشد اقتصادی و توسعه پایدار را تحقق دهند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مروری بر مفاهیم اقتصاد گردشگری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.