دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم ژنومیک (Genomics)

عنوان

مطالعه ای بر موضوع ژنومیک (Genomics)

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 25
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مفهوم ژنومیک (Genomics) در 25 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
14,900تومان
توضیحات

ژنومیک چیست به زبان ساده:

ژنومیک (Genomics) علمی است که به بررسی ساختار، ترتیب، عملکرد و تکامل ژنوم یا مجموعه ژن های یک سازمان زنده می‌ پردازد. ژنوم به مجموعه کامل ژن ها و سایر قسمت های غیر ژنتیک یک سلول یا سازمان زنده اشاره دارد.

ژنوم هر سلول یا سازمان زنده شامل تمام اطلاعات ژنتیکی است که برای رشد، تکثیر، توسعه و عملکرد آن سلول یا سازمان ضروری است. این اطلاعات شامل تمام داده های ژنتیکی مانند ترتیب DNA و RNA، پروتئین ها و سایر مولکول های مرتبط با ژنتیک است.

هدف اصلی ژنومیک درک دقیق تر و جامع تر از ساختار و عملکرد ژنوم است. این علم به ما اجازه می‌ دهد تا به طور جامع تری در مورد ژنتیک، بیولوژی سلولی و عملکرد سازمان های زنده بفهمیم. از جمله برنامه های کاربردی ژنومیک می‌ توان به توسعه داروهای دقیق تر، تشخیص بیماری ها و پیشگیری از آنها، بهبود کشاورزی و تکامل سازمان های زنده اشاره کرد.

روش های مورد استفاده در ژنومیک شامل تکنولوژی های مختلفی مانند سکوئنسینگ DNA، روش های تحلیل ژنتیکی مولکولی، روش های تصویربرداری سلولی و سایر روش های پیشرفته برای بررسی ژنوم می‌ باشد.

ژنومیک

ژنومیک در حال حاضر در حال توسعه فزاینده است و در زمینه های مختلف علمی و کاربردی از جمله پزشکی، زیست شناسی، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این علم به ما امکان می‌ دهد تا به طور دقیق تر و جامع تری در مورد ژنتیک و بیولوژی سلولی سازمان های زنده بفهمیم و بر اساس این دانش بهبود های بزرگی در حوزه های مختلف به وجود بیاوریم.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم ژنومیک (Genomics)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.