دانلود پاورپوینت مروری بر تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان

عنوان

آشنایی با تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 31
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مروری بر تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان در 31 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
39,800تومان
توضیحات

ویروس کرونا

ویروس کرونا یا همان COVID-19، که در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین شروع شد، به سرعت به تمامی نقاط جهان گسترش یافت. این ویروس باعث ابتلا به بیماری تنفسی شدید می‌ شود و در برخی موارد می‌ تواند منجر به مرگ شود. در پی این وضعیت، دولت‌ ها به منظور کنترل شیوع بیماری، تدابیر و محدودیت‌ های فوق‌ العاده‌ ای را اعمال کردند که تأثیرات عمده‌ای بر اقتصاد جهان و در معرض خطر قرار داد.

از آنجا که چین به عنوان مرکز اصلی ابتلا به این ویروس شناخته می‌ شود، اقتصاد این کشور بیش از هر کشور دیگری تحت تأثیر قرار گرفت. در حقیقت، چین به عنوان دومین بزرگترین اقتصاد جهان پس از ایالات متحده آمریکا، تأثیرات جدی و نابودکننده‌ ای را در پیش رو داشت. بخش‌ های مختلف اقتصادی این کشور، از جمله صنعت، گردشگری، تجارت و حمل و نقل، به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند. بسیاری از کارخانه‌ ها و واحدهای تولیدی در چین به دلیل محدودیت‌ های حاکم بر حرکت افراد و محصولات، مجبور به تعطیلی شدند و در نتیجه میزان تولید و صادرات به شدت کاهش یافت.

این تأثیرات منفی در اقتصاد چین، تأثیرات زنجیره تأمین جهانی را نیز بر هم زد. بسیاری از کشورها برای تأمین مواد اولیه و قطعات خود به چین وابسته هستند و تعطیلی کارخانه‌ها در این کشور باعث کاهش قابل توجهی در تولید و صادرات جهانی شد. همچنین، به دلیل محدودیت‌ های مربوط به حمل و نقل و تجارت، تجارت بین‌ المللی نیز به شدت کاهش یافت. این وضعیت باعث کاهش درآمدهای کشورها، افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد اقتصادی شد.

در ایران نیز تأثیرات جدی و قابل توجهی از این بیماری را مشاهده می‌کنیم. همانند چین، صنعت، تجارت و گردشگری در ایران نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. تعطیلی کارخانه‌ ها و واحدهای تولیدی، کاهش تقاضا و کاهش تجارت باعث کاهش تولید و افزایش نرخ بیکاری شد. همچنین، بسیاری از فروشگاه‌ ها، رستوران‌ ها و هتل‌ ها به دلیل محدودیت‌ های حاکم بر حرکت افراد و تردد، مجبور به تعطیلی شدند و در نتیجه درآمدهای این صنایع به شدت کاهش یافت.

علاوه بر تأثیرات بر اقتصاد داخلی، تأثیرات کرونا بر اقتصاد جهان نیز قابل مشاهده است. اکثر کشورها در جهان با تحریم‌ های تجاری و محدودیت‌ های حاکم بر تجارت، صادرات خود را به شدت کاهش دادند و در نتیجه درآمدهای آن‌ ها نیز کاهش یافت. همچنین، بسیاری از کشورها به دلیل کاهش تقاضا و محدودیت‌ های حاکم بر حرکت افراد، شاهد رکود اقتصادی شدند و نرخ بیکاری در آن‌ ها افزایش یافت.

به طور کلی، می‌ توان گفت که ویروس کرونا تأثیرات جدی و گسترده‌ ای بر اقتصاد جهان و ایران داشته است. این تأثیرات شامل کاهش تولید، افزایش نرخ بیکاری، کاهش درآمدها و رکود اقتصادی است. برای تأمین نیازهای اقتصادی و اجتماعی، دولت‌ها تدابیر و برنامه‌ هایی را اجرا کردند، اما هنوز اثربخشی این تدابیر در مقابله با تأثیرات منفی کرونا قابل ارزیابی نیست.

ویروس کرونا

فهرست مطالب

مــقدمه

اقتصاد جهانی و کرونا

سیاست های دولت چین برای این موضوع

تاثیر کرونا در اقتصاد ایران چقدر است؟

تاثیر بحران مالی جهان بر بورس کشور

تاثیر بحران مالی جهان بر کسب و کار در کشور

خسارت های اقتصادی فراگیری کرونا

و …

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مروری بر تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.