دانلود پاورپوینت بررسی کاربرد بلاکچین در مدیریت زنجیره تامین (SCM)

عنوان

نقش بلاکچین در مدیریت زنجیره تامین (SCM)

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 26
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی کاربرد بلاکچین در مدیریت زنجیره تامین (SCM) به صورت قابل ویرایش در 26 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

بلاکچین به عنوان یک فناوری نوظهور در حوزه مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management – SCM)، قابلیت های منحصر به فردی را برای بهبود عملکرد و افزایش شفافیت در زنجیره تامین ارائه می‌دهد.

این پاورپوینت در 26 اسلاید تهیه گردیده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

زنجیره تامین

برخی از کاربردهای مهم بلاکچین در مدیریت زنجیره تامین:

1. اثبات اصالت: می‌ تواند در اثبات اصالت محصولات و سرویس‌ ها کمک کند. با استفاده از بلاکچین، اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری و حمل و نقل محصولات در طول زنجیره تامین قابل ردگیری و تأیید می‌ شود. این امر به مشتریان اعتماد بیشتری در قبال محصولات و خدمات ارائه شده توسط تامین کنندگان می‌ دهد.

2. ردگیری و جستجو: می‌ تواند در ردیابی محصولات در طول زنجیره تامین مفید باشد. با استفاده از بلاکچین، تاریخچه حرکت و موقعیت محصولات در زمان واقعی قابل دسترسی است. این اطلاعات به تامین کنندگان و مشتریان کمک می‌ کند تا به سرعت مشکلات را شناسایی و بهبودهای لازم را اعمال کنند.

3. بهبود شفافیت: می‌ تواند بهبود شفافیت در زنجیره تامین را فراهم کند. با استفاده از بلاکچین، تمامی اطلاعات مربوط به محصولات و عملیات در زنجیره تامین به صورت عمومی در دسترس همه طرفین قرار می‌ گیرد. این امر باعث می‌ شود که همه طرفین به طور مستقل قادر به بررسی و تأیید صحت اطلاعات باشند و همچنین فرصتی برای کشف تقلب‌ ها و خطاها ایجاد شود.

لازم به توضیح است که منابع مورد استفاده در تهیه این پاورپوینت، در اسلاید انتهایی آن ذکر شده اند. در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 23 این پاورپوینت قرار داده شده است:

مزایای استفاده از بلاکچین در زنجیره تامین

4. افزایش امنیت: می‌ تواند امنیت در زنجیره تامین را افزایش دهد. با استفاده از رمزنگاری و الگوریتم‌ های امنیتی، بلاکچین می‌ تواند از هرگونه تغییرات غیرمجاز در اطلاعات جلوگیری کند و تمامی داده‌ ها را به صورت امن ذخیره و منتقل کند. همچنین، با استفاده از قرارداد های هوشمند، بلاکچین می‌ تواند فرآیندهای خودکار و قابل اعتماد را فراهم کند.

5. کاهش هزینه‌ها: می‌ تواند هزینه‌ های مربوط به مدیریت زنجیره تامین را کاهش دهد. با استفاده از بلاکچین، تمامی طرفین در زنجیره تامین قادر به به اشتراک گذاری اطلاعات در زمان واقعی و بدون واسطه هستند. این امر باعث کاهش هزینه‌ های مربوط به تراکنش‌ ها، تأیید صحت و ردگیری می‌ شود.

زنجیره تامین

به طور خلاصه، بلاکچین به عنوان یک فناوری نوظهور در مدیریت زنجیره تامین، قابلیت های بسیاری را برای بهبود عملکرد، شفافیت، امنیت و کاهش هزینه‌ ها فراهم می‌کند. با استفاده از بلاکچین، زنجیره تامین می‌ تواند بهبود یابد و مزایای بسیاری برای تمامی طرفین فراهم کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت بررسی کاربرد بلاکچین در مدیریت زنجیره تامین (SCM)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.