دانلود پاورپوینت کاربرد هوش هیجانی در حوزه مدیریت کسب و کار: ارائه تعاریف، تاریخچه و راهکارها

عنوان

تحلیل کاربرد هوش هیجانی در حوزه مدیریت کسب و کار

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 102
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به کاربرد هوش هیجانی در حوزه مدیریت کسب و کار: ارائه تعاریف، تاریخچه و راهکارها در 102 اسلاید با فرمت pptx-ppt پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

هوش هیجانی

هوش هیجانی (EQ) مفهومی است که در دهه 1990 مطرح شد و به توانایی شناخت و مدیریت هیجان‌ ها، خودآگاهی هیجانی، تنظیم هیجانی و ارتباطات هیجانی اشاره دارد. هوش هیجانی به عنوان یک نوع هوش اجتماعی، درک و مدیریت روابط انسانی، تعاملات اجتماعی و پاسخ‌ های هیجانی در موقعیت‌ های مختلف زندگی بسیار مهم است.

این پاورپوینت در 102 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 7 آن قرار داده شده است:

هوش هیجانی چیست

در حال حاضر، آن به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت شغلی و رهبری شناخته شده است. مدیران با هوش هیجانی قوی توانایی‌ های مورد نیاز برای موفقیت در محیط کسب و کار را دارند. آن‌ ها قادر به شناخت و مدیریت هیجان‌ های خود و دیگران هستند و از این رو، در تصمیم‌گیری‌ های استراتژیک و حل مسائل پیچیده بهتر عمل می‌ کنند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 46 این پاورپوینت قرار داده شده است:

خود مدیریتی

یکی از مهمترین کاربردهای آن در محیط کسب و کار، رهبری هوشمند است. رهبران با هوش هیجانی بالا توانایی برقراری ارتباطات مؤثر و ایجاد ارتباطات قوی با تیم‌ های خود را دارند. آن‌ ها قادر به شناخت و درک نیازها و احساسات اعضای تیم خود هستند و بر این اساس، می‌ توانند بهترین راه‌حل‌ ها و استراتژی‌ ها را برای تشویق و الهام بخشیدن به تیم خود پیدا کنند. همچنین، رهبران با هوش هیجانی قوی قادر به مدیریت تنش‌ ها و استرس‌ های شغلی هستند و این امر بهبود کارایی و عملکرد تیم را تسهیل می‌ کند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 99 این پاورپوینت قرار داده شده است:

محیط کاری

علاوه بر رهبری، این هوش در مدیریت ارتباطات و روابط با مشتریان نیز بسیار مهم است. کارکنانی که توانایی شناخت و مدیریت هیجان‌ های خود و مشتریان را دارند، قادر به برقراری ارتباطات مؤثر با مشتریان هستند و می‌ توانند بهبود رابطه با مشتریان و افزایش رضایت آن‌ ها را تسهیل کنند. همچنین، کارکنان با هوش هیجانی بالا قادر به مدیریت احساسات خود در مواجهه با مشکلات و تنش‌ های محیط کار هستند و این امر بهبود کارایی و عملکرد آن‌ ها را تسهیل می‌کند.

هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت

به طور کلی، هوش هیجانی در محیط کسب و کار به عنوان یک عامل موثر در موفقیت شغلی و رهبری شناخته شده است. آن‌ ها که توانایی شناخت و مدیریت هیجان‌ های خود و دیگران را دارند، قادر به بهبود روابط انسانی و ارتباطات مؤثر در محیط کار هستند، همچنین آن باعث می‌شود که افراد بهتر بتوانند با تنش‌ ها و استرس‌ های شغلی مقابله کنند و بهبود کارایی و عملکرد خود را تسهیل کنند. در نتیجه، استفاده از آن در محیط کسب و کار می‌تواند بهبود عملکرد فردی و سازمانی را ایجاد کند و به موفقیت شغلی و رهبری کمک کند.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • تعریف
  • تعریف هوش هیجانی دانیل گلمن 4-EI یا EQ؟ کدام درست است؟
  • نمونه هایی از آن در محیط کار
  • تاریخچه و توجه به اهمیت آن
  • دانشمندان بزرگ در زمینه‌ی هوش هیجانی
  • چهار مؤلفه اصلی آن از نظر گلمن
  • هفت مرحله آگاهی عاطفی از نظر مارسیا هیوز و جیمز برادفورد ترل
  • چگونه آن را در محیط کار تقویت کنیم؟
  • نه گام پیاده سازی این هوش در محیط کار

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت کاربرد هوش هیجانی در حوزه مدیریت کسب و کار: ارائه تعاریف، تاریخچه و راهکارها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.