دانلود پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی (SAS)

عنوان

نگاهی بر اضطراب شناختی و جسمانی (SAS)

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 6
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پرسشنامه به بررسی موضوع اضطراب شناختی و جسمانی (SAS) به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
6,400تومان
توضیحات

آشنایی با ابعاد اضطراب شناختی و جسمانی:

پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی (SAS) یک ابزار اندازه‌ گیری است که برای سنجش سطح اضطراب شناختی و جسمانی در افراد استفاده می‌ شود. این پرسشنامه در سال 1983 توسط اسمیت و همکارانش توسعه داده شده است.

SAS شامل 21 سوال برای سنجش 3 خرده مقیاس است. این پرسشنامه با استفاده از مقیاس لیکرت، سطح اضطراب را در دو بعد شناختی و جسمانی سنجیده می‌ کند. برای هر سوال، شرکت کننده باید یکی از ۵ گزینه را از طیف “هیچگاه” تا “همیشه” انتخاب کند.

این خرده مقیاس ها شامل اضطراب جسمانی (9 ماده)، نگرانی (7 ماده) و عدم تمرکز (5 ماده) می باشد.

امتیاز کلی SAS بین 20 تا 80 است و هر چه امتیاز بالاتر باشد، نشانگر سطح اضطراب بیشتری است. این پرسشنامه قابل استفاده در مطالعات علمی و پژوهشی است و به عنوان یک ابزار تشخیصی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

استفاده از این پرسشنامه در مطالعات روانشناسی و روانپزشکی، به محققان امکان می‌ دهد تا سطح اضطراب شناختی و جسمانی را در افراد مورد بررسی قرار دهند. با توجه به این که این حالت ممکن است تأثیرات منفی بر روی عملکرد شناختی و جسمانی فرد داشته باشد، این پرسشنامه می‌ تواند در تشخیص، بررسی و درمان آن مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از آن، محققان می‌ توانند تغییرات سطح اضطراب در طول زمان را نیز بررسی کنند و اثربخشی روش‌ ها و درمان‌ های مختلف را بر سطح آن ارزیابی کنند. همچنین، این پرسشنامه به محققان کمک می‌ کند تا اثربخشی برنامه‌ های آموزشی و مشاوره‌ ای را در کاهش آن بررسی کنند.

اضطراب

در نتیجه، پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی (SAS) یک ابزار معتبر و قابل اعتماد برای سنجش سطح اضطراب در افراد است و می‌ تواند در تحقیقات و درمان‌ های مرتبط با آن مورد استفاده قرار گیرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی (SAS)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.