دانلود پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 5
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پرسشنامه به بررسی عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان پرداخته که و در 5 صفحه تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
12,000تومان
توضیحات

عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان

بحران رفتاری دانشجویان ممکن است به وضعیتی اشاره داشته باشد که رفتارهای آنان در محیط تحصیلی یا زندگی روزمره به گونه ای تغییر کرده باشد که موجب نگرانی شود. این مسائل ممکن است شامل افت تحصیلی، انزجار از محیط تحصیلی، مشکلات ارتباطی با همکلاسی ها یا اساتید، افسردگی، استرس یا سایر مسائل روانی باشد. بحران رفتاری ممکن است به علت عوامل مختلفی از جمله فشارهای اجتماعی، مشکلات شخصی، یا مشکلات تحصیلی ایجاد شود. مهم است که در صورت مشاهده بحران رفتاری در دانشجویان، توجه و حمایت لازم از سوی خانواده، دوستان، یا مراجع مربوطه به آنان گردد.

این پرسشنامه در 5 صفحه در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و دارای 34 پرسش یا گویه و 11 خرده مقیاس می باشد. خرده مقیاس ها شامل این موارد هستند: عوامل سیاسی، ساختار دانشگاه محل تحصیل، عوامل اجتماعی، هزینه و اشتغال، هدف و برنامه زندگی، عوامل آموزشی، عوامل فرهنگی، نیازهای رشد و توسعه فردی، نیازهای فیزیولوژیک، تعارض نقش ها، شرایط محل تحصیل. فایل مقاله بیس یا پایه مرتبط با این پرسشنامه در داخل محصول قرار داده شده است. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و تفسیر و نمره گذاری می باشد و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از آن قرار داده شده است:

بحران رفتاری دانشجویان

1. فشارهای تحصیلی:

دانشجویان درگیر فشارهای تحصیلی قرار می‌ گیرند که ممکن است به علت بار زیاد کاری، زمان بندی نامناسب و تعداد درس‌ های بالا باشد. این فشارها می‌ تواند باعث افزایش استرس و اضطراب شود و در نتیجه به بحران رفتاری منجر شود.

2. مشکلات شخصی:

مشکلات شخصی مانند مشکلات خانوادگی، اجتماعی و روانی نیز می‌ تواند به بحران رفتاری دانشجویان منجر شود. مثلاً، یک دانشجو ممکن است با مشکلات خانوادگی مانند طلاق والدین، مرگ یک عزیز، مشکلات مالی و غیره روبرو شود که باعث کاهش تمرکز و عملکرد او در تحصیلات می‌ شود.

3. فشارهای اجتماعی:

فشارهای اجتماعی مانند انتظارات خانواده، همکلاسی‌ ها و جامعه نیز می‌ تواند به بحران رفتاری دانشجویان منجر شود. برای مثال، انتظار خانواده برای کسب نمرات بالا، شرکت در فعالیت‌ های اجتماعی و فشارهای همکلاسی‌ ها برای عضویت در گروه‌ های مختلف می‌ تواند باعث استرس و اضطراب شود.

4. مشکلات مالی:

مشکلات مالی نیز می‌ تواند به بحران رفتاری دانشجویان منجر شود. مثلاً، ناتوانی در پرداخت شهریه و هزینه‌ های زندگی، کاهش کیفیت زندگی و تجربه استرس مالی را به دنبال دارد که ممکن است باعث بروز بحران رفتاری شود.

5. فشار روانشناختی:

فشار روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب و استرس نیز می‌ تواند به بحران رفتاری دانشجویان منجر شود. این فشارها ممکن است به علت فشارهای تحصیلی، مشکلات شخصی و فشارهای اجتماعی بروز کند و به تدریج تمامی جوانب زندگی دانشجویی را تحت تأثیر قرار دهد.

6. عدم توانایی در مدیریت زمان:

عدم توانایی در مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی مناسب نیز می‌ تواند به این مشکل منجر شود. اگر دانشجو نتواند وقت کافی برای تحصیل، استراحت و سرگرمی داشته باشد، ممکن است احساس خستگی، عدم تمرکز و عدم انگیزه را تجربه کند که باعث بروز بحران رفتاری می‌ شود.

بررسی عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان

به طور کلی، عوامل موثر بر این موضوع متنوع هستند و ممکن است با ترکیبی از عوامل فوق یا عوامل دیگر منجر به بروز بحران رفتاری شوند. در صورت بروز بحران رفتاری، مهم است که دانشجویان به مشاوره و پشتیبانی مناسب دسترسی داشته باشند تا بتوانند با این مشکلات روبرو شوند و راه‌ حل‌ های مناسب را پیدا کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر بحران رفتاری دانشجویان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.