دانلود پرسشنامه تست هوش تصویری IQ ریون (Raven) نسخه کودکان

عنوان

تست هوش تصویری IQ ریون (Raven) نسخه کودکان

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 25
فرمت فایل : docx نوع فایل : word (ورد) قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پرسشنامه به موضوع تست هوش تصویری IQ ریون (Raven) نسخه کودکان به صورت ورد (word) قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
12,000تومان
توضیحات

تست هوش تصویری IQ نسخه کودکان

پرسشنامه تست هوش تصویری IQ ریون (Raven) نسخه کودکان، یک ابزار ارزیابی است که برای سنجش هوش عمومی و تحلیلی در کودکان استفاده می‌شود. این پرسشنامه توسط جان سی. ریون در دهه 1936 توسعه داده شد و از آن زمان به عنوان یکی از ابزارهای محبوب در مطالعات هوش شناختی استفاده می‌ شود.

این پرسشنامه بر اساس روش تصاویر ناقص است. در هر سوال، یک تصویر ناقص به کودک نشان داده می‌ شود و وظیفه کودک این است که تصویر را تکمیل کند و الگوی مناسب را انتخاب کند. این تست برای سنجش قدرت تحلیلی، استدلال منطقی و قدرت پردازش تصویری کودکان استفاده می‌ شود و برای کودکان در سنین 5 تا 10 سال مناسب است. هر سئوال شامل یک تصویر ناقص است که یک قسمت از آن کم شده است. کودک باید از بین 6 الگوی مختلف، الگوی مناسب را برای تکمیل تصویر انتخاب کند.

این پرسشنامه دارای 36 گویه است (در این آزمون دارای 36 تصویر). روش اجرای تست و جداول نرم و کلید تصحیح آزمون و نحوه نمره گذاری نیز در این پرسشنامه ارائه شده است. همچنین فایل مقاله پژوهشی بیس و پایه این آزمون نیز در داخل محصول قرار داده شده است. این پرسشنامه یا آزمون در 25 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

ریون

پرسشنامه تست هوش تصویری IQ ریون نسخه کودکان باید دارای راهنمای کاملی برای اجرای تست و امتیازدهی باشد. این پرسشنامه باید به طور دقیق و قابل فهم توضیح داده شود تا کودکان بتوانند به درستی به سئوالات پاسخ دهند. این شامل استفاده از زبان ساده و قابل فهم، استفاده از تصاویر رنگی و جذاب و رعایت قوانین اخلاقی و حریم شخصی کودکان است.

تست هوش

در نهایت، پرسشنامه تست هوش تصویری IQ ریون نسخه کودکان باید از طریق امتیازدهی مناسب، توانایی هوشی کودک را به طور دقیق سنجیده و تحلیل کند. این نتایج می‌ تواند به والدین و متخصصین در زمینه تربیت و آموزش کودکان کمک کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه تست هوش تصویری IQ ریون (Raven) نسخه کودکان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.