دانلود پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی اسمیت و ارگان 1983

عنوان

تحلیل رفتار شهروندی سازمانی اسمیت و ارگان 1983

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 7
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پرسشنامه استاندارد در مورد سنجش رفتار شهروندی سازمانی می باشد که در 7 صفحه و به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش تهیه شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پرسش نامه آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

رفتار شهروندی سازمانی

رفتار شهروندی سازمانی به عنوان یک مفهوم مهم در محیط کار و سازمان ها، به تمامی اعضای سازمان اشاره دارد و نشان دهنده میزان تعهد و مشارکت آ نها در بهبود عملکرد سازمان است. رفتار شهروندی سازمانی شامل رفتارها، اعمال و عملکردهایی است که افراد در سازمان به نفع آن اقدام می‌ کنند، حتی در صورتی که این اقدامات خارج از وظایف و مسئولیت هایشان باشد.

این پرسشنامه در 7 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و دارای 16 پرسش یا گویه و 4 خرده مقیاس می باشد. فایل مقاله بیس یا پایه مورد استفاده در تهیه این پرسشنامه نیز در داخل محصول قرار داده شده است. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و تفسیر و نمره گذاری می باشد؛ در ادامه، تصویر مربوط به بخشی از این پرسشنامه قرار داده شده است:

پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

این مورد بر اساس اراده فردی و تعاملات اجتماعی در سازمان شکل می‌ گیرد. فردی که رفتار شهروندی سازمانی دارد، به عنوان یک عضو فعال و مسئول در سازمان شناخته می‌ شود. این نوع رفتار به تقویت هویت سازمانی و ارتباطات مثبت در سازمان کمک می‌ کند و می‌ تواند بهبود عملکرد سازمان را تسهیل کند.

این مورد شامل عملکردهای مثبتی است که افراد در سازمان انجام می‌ دهند. این عملکردها شامل کمک به همکاران، اشتراک گذاری دانش و تجربیات، تعهد به سازمان، رعایت قوانین و مقررات سازمانی، حفظ منافع سازمان و اجتناب از رفتارهای ضار و ناسازگار با محیط کار است.

این موضوع می‌ تواند تأثیر بسزایی در عملکرد سازمان داشته باشد. افرادی که رفتار شهروندی سازمانی دارند، به نحوی که بیشترین مشارکت و تعهد خود را نسبت به سازمان ارائه می‌دهند، به بهبود عملکرد سازمان کمک می‌ کنند. آن ها به طور فعال در فرآیندهای تصمیم گیری سازمانی شرکت می‌ کنند، بهبودهای مداوم را پیشنهاد می‌ دهند و از فرصت های رشد و توسعه در سازمان بهره می‌ برند.

این موضوع به عنوان یک عامل مهم در ایجاد فضای کار مناسب و مثبت در سازمان، برای جذب و نگهداشت نیروی کار ماهر و توانمند نیز اهمیت دارد. افرادی که رفتار شهروندی سازمانی دارند، به عنوان کارکنان با ارزش و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌ شوند و احتمالاً به فرصت های پیشرفت و رشد در سازمان دست خواهند یافت.

برای تقویت آن، مدیران سازمان باید فضای کار مناسب و محیطی را فراهم کنند که افراد بتوانند به طور آزادانه نظرات و ایده های خود را بیان کنند و از فرصت های رشد و توسعه بهره ببرند. همچنین، مدیران باید ارزش رفتار شهروندی سازمانی را به کارکنان آموزش دهند و این رفتار را در سازمان ترویج کنند.

رفتار شهروندی سازمانی

در نهایت، این مورد به عنوان یک مفهوم مهم در محیط کار و سازمان ها، برای بهبود عملکرد سازمان و ایجاد فضای کار مناسب و مثبت بسیار اهمیت دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی اسمیت و ارگان 1983”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.