عنوان |
خلاصه کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک، ایرج تاج الدین، مهدی فتح الله، علیرضا علی احمدی (12 فصل کامل) |
سال تهیه : 1403 | تعداد اسلاید : 420 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
این پاورپوینت در مورد موضوع خلاصه ی کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک می باشد که برای شما دانشجویان آماده کرده ایم.
فهرست مطالب:
این پاورپوینت در 420 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 7 آن قرار داده شده است:
مدیریت استراتژیک یک فرایند مهم است که برای تعیین اهداف و راهبردهای یک سازمان و همچنین برای تعیین راه های اجرای این اهداف و راهبردها استفاده می شود. این فرایند به منظور ایجاد یک تطابق بین محیط داخلی و خارجی سازمان و همچنین برای افزایش عملکرد و کارآیی سازمان انجام می شود.
مدیریت استراتژیک در واقع به مدیران کمک می کند تا با توجه به شرایط محیطی و منابع موجود، اهداف و راهبردهای مناسبی را برای سازمان خود تعیین کنند. این فرایند شامل تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان، تعیین اهداف و راهبردها، تعیین برنامه های عملیاتی و نظارت بر عملکرد و پیشرفت سازمان است.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 73 این پاورپوینت قرار داده شده است:
تحلیل محیط داخلی شامل ارزیابی نقاط قوت و ضعف سازمان، منابع مالی و انسانی، فرآیندها و فناوری های موجود در سازمان است. این تحلیل به مدیران کمک می کند تا بتوانند اهداف و راهبردهای مناسبی برای سازمان خود تعیین کنند.
تحلیل محیط خارجی شامل شناسایی فرصت ها و تهدیدهای محیط خارجی است که ممکن است بر سازمان تأثیر بگذارد. این تحلیل به مدیران کمک می کند تا بتوانند راهبردهای مناسب برای مقابله با فرصت ها و تهدیدهای خارجی را تعیین کنند.
بعد از تحلیل محیط داخلی و خارجی، مدیران باید اهداف و راهبردهای سازمان را تعیین کنند. این اهداف و راهبردها باید با شرایط محیط داخلی و خارجی سازمان سازگار باشند و باید قابل اجرا باشند.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 418 این پاورپوینت قرار داده شده است:
بعد از تعیین اهداف و راهبردها، مدیران باید برنامه های عملیاتی مناسب را برای دست یابی به این اهداف و راهبردها تعیین کنند. این برنامه ها شامل تعیین منابع مالی و انسانی، زمانبندی و فرآیندهای عملیاتی است.
پس از تعیین برنامه های عملیاتی، مدیران باید عملکرد سازمان را نظارت کنند و پیشرفت های سازمان را ارزیابی کنند. در صورت لزوم، باید تغییرات در اهداف، راهبردها و برنامه های عملیاتی صورت گیرد.
به طور کلی، مدیران با استفاده از مدیریت استراتژیک می توانند بهبود عملکرد و کارآیی سازمان خود را دست یابند و همچنین با شرایط محیط داخلی و خارجی سازمان همگام شوند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.