دانلود شبیه سازی ارزیابی بیماری تیروئید در یک جامعه آماری با منطق فازی در متلب

خلاصه:

این پروژه شامل یک مجموعه داده است و به وسیله این مجموعه داده و نرم افزارهای پایه، بررسی می گردد که آیا یک فرد مبتلا به بیماری تیروئید می باشد یا نه. این مجموعه شامل 7200 نمونه و 3 دسته بندی می باشد، این دسته بندی شامل تیروئید نرمال، کم کار و پرکار می باشد. تیروئید، یک غده کوچک بال پروانه ای شکل است. این غده در تمام افراد سالم وجود دارد. هورمون تیروئید به وسیله ید موجود در غذاها در این غده تولید می شود. این هورمون، سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و نقش بسیار مهمی در رشد و بیشتر عملکردهای حیاتی بدن ایفا می نماید.

متلب
قیمت دانلود مقاله
199,000تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای سه صفحه ای) شبیه سازی : دارد (متلب با فرمت .m)
شرح موضوع

غده تیروئید چیست

در ابتدا به توضیحاتی در مورد غده تیروئید پرداخته ایم:

این غده، یک غده درون ریز داخل گردن است که از دو لوب به هم متصل ساخته شده است. دو سوم پایینی لوب ها، از طریق نوار بافت باریکی ، به اسم ایستموس تیروئید به هم متصل می شوند. این غده در جلوی گردن، زیر سیب آدم قرار گرفته است. از نظر میکروسکوپیک، واحد تشکیل دهنده آن، فویلکول کروی تیروئید است، که با سلول های فولیکولار پوشانده شده است (تیروسیت ها). همچنین سلول های پارافولیکولار مقطعی ، یک حفره حاوی کولوئید را احاطه می کنند. این بخش از بدن، سه هورمون را ترشح می کند : دو هورمون شامل تیرودوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4)، و یک هورمون پپتیدی به اسم کلسیتونین. هورمون های آن روی نرخ متابولیت ، سنتز پروتئین تاثیرگذار هستند. در کودکان، روی رشد و توسعه نیز تاثیرگذار هستند. کلسیتونین، در هموستاز کلسیم نقش دارد. ترشح دو هورمون آن، به وسیله هورمون تحریک تیروئید (TSH) تنظیم می شود. این هورمون از غده هیپوفیز قدامی ترشح می شود. TSH بوسیله هورمون آزادکننده تیروتروپین (TRH) تنظیم می شود که توسط هیپوتالاموس تولید می شود. این غده در کف حلق و ابتدای زبان، در هفته 3-4 بارداری تشکیل می شود، سپس از مسیر حلق پایین رفته و طی چند هفته بعدی به کف گردن می رسد. در حین جابه جایی، تیروئید از طریق کانال باریکی به اسم مسیر تیروگلوسال به زبان متصل می ماند. در پایان هفته پنجم، مسیر تیروگلوسال از بین می رود. در دو هفته بعد نیز جدا شده به مکان نهایی اش می رود.

یوتیروئید واژه ایست که برای اشاره به عملکرد عادی تیروئید در بدن بکار می رود. اختلالات آن عبارتند از هایپرتیروئید، هیپوتیروئید، التهاب تیروئید (تیروئیدیت)، بزرگ شدن آن (گواتر)، نودول تیروئید، و سرطان تیروئید. در هایپرتیروئیدیسم (پُرکاری)، هورمون های این غده بیش از حد ترشح می شوند. رایج ترین حالت اختلال خود ایمنی ناشی از بیماری گریوز است. در هیپوتیروئیدیسم، ترشح هورمون ها کاهش می یابند. اصلی ترین علت، کمبود یُد است. در نواحی دارای کمبود یُد، کم کاری آن پس از کمبود یُد، دومین دلیل مهم عقب ماندگی ذهنی قابل پیشگیری در کودکان است. در نواحی با یُد کافی، رایج ترین علت کم کاری آن نیز، بیماری خود ایمنی تیروئیدیت هاشیموتو است. وجود این غده و انواع بیماری های آن ، برای قرن ها شناسایی و درمان شده اند. البته این غده ، صرفاً در دوران رنسانس توصیف و مورد اشاره قرار گرفت. اطلاعات مربوط به این غده، بیوشیمی و اختلالات آن ، در اواخر قرن نوزدهم و قرن 20 توسعه یافتند. بسیاری از درمان های مدرن ، از جمله بهبود تکنیک های جراحی برای برداشتن تیروئید (تیروئیدکتومی) برای درمان گواتر ، استفاده از ید رادیواکتیو و تیوراسیل برای درمان بیماری گریوز، و اعمال سوزن کوچک برای تشخیص ندول تیروئید مطرح شده اند.

غده تیروئید


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی ارزیابی بیماری تیروئید در یک جامعه آماری با منطق فازی در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.