دانلود شبیه سازی مقاله کاهش لکه در تصاویر سونوگرافی با استفاده از منطق فازی

عنوان فارسی

کاهش لکه های وفقی در تصاویر سونوگرافی با استفاده از منطق فازی در ضریب تغییرات

عنوان انگلیسی

Adaptive speckle reduction in ultrasound images using fuzzy logic on Coefficient of Variation

کلمات کلیدی

منطق فازی؛ نویز لکه ای؛ ضریب تغییرات؛ شباهت ساختاری

درسهای مرتبط

پردازش تصویر

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 26
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Biomedical Signal Processing and Control (کنترل و پردازش سیگنال بیوپزشکی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 5 صفحه ای که در آن به توضیحات مربوط به کدها پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (4 فایل شبیه سازی در محیط متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

نویز زدایی تصویر با منطق فازی

تصویربرداری مافوق صوت یا التراسوند یا تصویر برداری سونوگرافی، غالباً برای تشخیص بیماری های تیروئید استفاده می شوند و بهتر از اشعه ایکس، برش نگاری کامپیوتری و تصویر برداری تشدید مغناطیسی می باشند، زیرا غیرهجومی است، از تابش غیریونیزه کننده استفاده می کند و مقرون به صرفه است. اما، عیب اصلی تصویربرداری التراسوند پزشکی، کیفیت ضعیف تصویر بخاطر سیگنال های اکوی پراکنده شده به نام speckle می باشد. بنابراین، برای پزشک، تحلیل و تشخیص تصویر در حضور نویز speckle نه تنها دشوار است بلکه همچنین برای استخراج ویژگی، تحلیل و تشخیص، نیز سخت می باشد. بنابراین، فیلترینگ speckle، یک مرحله پیش پردازش اساسی است.

اکثر روش های نویز زدایی موجود، تنها سرکوب نویز را در نظر گرفته اند و در حفظ جزئیات مهم در یک تصویر، موفق نبوده اند. علاوه بر آن، این روش ها قادر به تمایز بین اطلاعات لبه و نویز نیستند و در نتیجه لبه ها را با فرض اینکه نویز هستند، سرکوب می کند. بنابراین، نیاز به روشی داریم که نه تنها جزئیات تصویر را حفظ می کند بلکه همچنین از درجه هموارسازی براساس نویز موجود در تصویر استفاده می کند. این پروژه، یک الگوریتم براساس مفهوم منطق فازی را پیشنهاد می کند تا پیکسل های نویزدار مختلف را به دسته ها یا کلاس هایی مانند همگن، جزئیات و لبه ها، با استفاده از پارامترهای استخراج شده از خود تصویر نویزدار، پیشنهاد می کند. براساس این استنباط، روش پیشنهادی به صورت وفقی از روش های فیلترینگ مناسب برای مناطق مختلف همان تصویر استفاده می کند و بنابراین قادر به حفظ لبه ها و جزئیات می باشد.

در این پروژه، یک نویز زدایی تصویر مبتنی بر فیلتر منطق فازی وفقی برای کاهش speckle در تصاویر التراسوند، پیشنهاد می شود. این روش براساس منطق فازی است. وفق دهی با ماهیت تصویر و میزان نویز در تصویر در دو سطح انجام می شود، یعنی آشکار سازی و فیلترینگ. در مرحله آشکار سازی، پارامتر تصویر «ضریب تغییرات» پیاده سازی شده است. براساس این پارامتر، هر پیکسل به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شود. برای هر کلاس تعریف شده، فلیتر مناسبی بکار گرفته شده است و فیلتر نویز speckle حاصل می شود. برای حفظ لبه، فیلتر میانگین وزنی وفقی براساس تفاضل نسبی معیار شباهت استفاده می شود. آزمایش هایی برروی تصاویر خالدار به صورت مصنوعی ایجاد شده، تصویر شبیه سازی شده با Field II و برروی تصاویر التراسوند واقعی، انجام شدند. از طریق این آزمایش های تجربی فهمیده می شود که، روش فیلتر منطق فازی وفقی پیشنهادی عملکرد بهتری نسبت به فنون موجود دارد و جزئیات مهم را برای تشخیص بهتر تصاویر التراسوند، حفظ می کند. در این پروژه، مقادیر CV و SSIM به نوع تصاویر بستگی دارند و بنابراین، این الگوریتم به صورت وفقی مقدار آستانه را براساس ماهیت تصویر و بزرگی نویز در تصویر، تغییر می دهد. مطالعات تجربی نشان می دهند که فیلتر منطق فازی وفقی پیشنهادی با استفاده از «ضریب تغییرات» و SSIM عملکرد بهتری از نظر SNR و شاخص حفظ لبه دارد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و نتایج آن نیز حاکی از اثربخشی روش پیشنهادی در این پروژه می باشد. در ادامه، تعدادی از نتایج خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

منطق فازی

نویز لکه ای

کاهش لکه های وفقی در تصاویر سونوگرافی

ضریب تغییرات

شباهت ساختاری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاهش لکه در تصاویر سونوگرافی با استفاده از منطق فازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.