دانلود شبیه سازی ارزیابی بیماری هپاتیت در یک جامعه آماری با نرم افزار متلب

خلاصه:

این پروژه در مورد ارزیابی بیماری هپاتیت در یک جامعه آماری با کمک منطق فازی در محیط نرم افزار متلب می باشد. مجموعه داده شامل 155 نمونه است که فقط 80 نمونه دارای اطلاعات کامل هستند و در بقیه نمونه ها، برخی از ویژگی ها، مشخص نیستند، در نتیجه پس از خواندن اطلاعات دیتابیس، این نمونه ها حذف می گردند. اطلاعات کامل تر پروژه داخل فایل راهنمای محصول، نوشته شده اند.

متلب
قیمت دانلود مقاله
32,000تومان
گزارشکار: دارد (در یک فایل دو صفحه ای به توضیحات شبیه سازی پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (ام فایل متلب)
شرح موضوع

بیماری هپاتیت چیست

قبل از توضیحات مربوط به این پروژه، بهتر است تا اطلاعاتی در مورد این بیماری داشته باشیم؛ در ادامه به توضیحاتی در مورد این بیماری پرداخته شده است:

هپاتیت یعنی تورم بافت کبد. برخی افراد یا حیوانات مبتلا به این بیماری، هیچگونه علایمی ندارند. در برخی دیگر، زردی غیرعادی پوست و چشم (یرقان)، کاهش اشتها، تهوع، خستگی، درد شکم و اسهال ظاهر می شوند. اگر این بیماری طی 6 ماه درمان بشود از نوع حاد است، اگر بیشتر از 6 ماه طول بکشد از نوع مزمن است. حالت حاد آن بخودی خود درمان می شود، به هپاتیت مزمن تبدیل می شود و به ندرت منجر به نارسایی کبد می شود. حالت مزمن با پیشرفت کردن منجر به زخمی شدن (سیروز) کبدی، نارسایی کبدی و سرطان کبد می شود. این بیماری اکثراً بوسیله ویروس های نوع A-B-C-D و E رخ می دهد. سایر دلایل عبارتند از مصرف شدید الکل، برخی داروها، مواد سمی، سایر عفونت ها و بیماری های نقص خود ایمنی، و استیتوهپاتیت غیرالکلی (NASH). انواع A و E ، اکثراً بوسیله آب و غذای آلوده پخش می شوند. نوع B اکثراً از طریق جنسی منتقل می شود ، و همچنین ممکن است در بارداری یا تولد کودک ، یا از طریق خون آلوده از مادر به کودک منتقل بشود. نوع C اکثراً از طریق خون آلوده و اشتراک سوزن توسط معتادان منتقل می شود. نوع D فقط افراد آلوده به هپاتیت B را آلوده می کند. با ایمن سازی، می توان از انواع A، B و D پیشگیری کرد. مصرف دارو می تواند به درمان هپاتیت حاد کمک می کند. داروهای ضد ویروس ، در تمام افراد با نوع C حاد قابل مصرف هستند ، جز در مواردی که طول عمر مورد انتظار دچار محدودیت بشود. NASH هیچ درمان مشخصی ندارد ، این در حالیست که فعالیت جسمانی، رژیم غذایی سالم، و کاهش وزن قابل توصیه هستند. هپاتیت خودایمنی، بوسیله داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی قابل درمان است. پیوند کبد، گزینه ای در نارسایی کبد حاد و مزمن تلقی می شود. نوع A یک بیماری جهانی است که در سال 2015، 114 میلیون نفر را مبتلا کرده است. نوع B مزمن تقریباً 343 میلیون نفر، و نوع C مزمن، 142 میلیون نفر مبتلا دارند. در آمریکا، NASH، حدود 11 میلیون بیمار دارد و تعداد بیماران هپاتیت الکلی تقریباً 5 میلیون نفر است. این بیماری، سالیانه بیش از یک میلیون مرگ را به همراه دارد. اکثر آن ها به صورت غیرمستقیم به دلیل آسیب یا سرطان کبد رخ می دهند. در آمریکا، مطابق تخمین ها، نوع A هر سال 2500 نفر را مبتلا می کند و آمار مرگ و میرش در حد 75 نفر است.

این بیماری دارای طیف وسیعی از حالت ها و انواع است که از حالت کاملاً بدون نشانه، تا نارسایی شدید کبد در تغییر هستند. نوع حاد که اکثراً بوسیله عفونت ویروسی ایجاد می شود ، دارای یک سری علایم پایه ایست که معمولاً خود محدودکننده هستند. نوع مزمن نیز دارای علایم مشابهی است، اما دارای یک سری علایم و نشانه های مختص به نارسایی کبدی است. التهاب و آسیب طولانی مدتی نیز به اندام وارد می شود.

هپاتیت

همانطور که ذکر شد، این پروژه در محیط نرم افزار متلب پیاده سازی شده است. در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نتایج آن قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی ارزیابی بیماری هپاتیت در یک جامعه آماری با نرم افزار متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.