دانلود شبیه سازی آپ امپ با گین متغیر VGA

خلاصه:

تقویت کننده ولتاژ با بهره متغییر یا تقویت کننده کنترلی یکی از قطعات بسیار مهم در الکترونیک است که کاربردهای فراوانی از جمله در مدولاسیون دامنه که در آن نیاز به ایجاد ولتاژ با دامنه های متفاوت است، دارد. در این پروژه شبیه سازی VGA با دو روش متفاوت شامل :۱- مقاومت متغییر ۲- کنترل با ترانزیستور JFET صورت گرفته است و به همراه کزارش کار کامل بعد از خرید در اختیار دانشجویان عزیز قرار خواهد رفت. شبیه سازی ها در نرم افزار اچ-اسپایس می باشد.

اچ اسپایس
قیمت دانلود مقاله
22,000تومان
گزارشکار: دارای گزارش فارسی است شبیه سازی : در اچ اسپایس -HSpice
شرح موضوع

تقویت کننده با بهره متغیر

تقویت کننده یا کنترل کننده ولتاژ با بهره متغیر، تقویت کننده الكترونیكی است كه با توجه به ولتاژ كنترل متغیر است. VGAها دارای بسیاری از کاربردها، از جمله فشرده سازی سطح صدا، همزمان سازی یا سنکرون کردن و استفاده در مدولاسیون دامنه است. به تقویت کننده های متغییر، تقویت کننده کنترلی یا VCA نیز می گویند.

برای ایجاد یک VGA ساده ترن روش استفاده از مقاومت با مقادیر مختلف یا استفاده از مقاومت متغییر است که در آن با استفاده از فیدک و تقسیم ولتاژی در مقاومت ها می توان ولتاژ متغیر را ایجاد کرد. اما برای کنترل بیشتر و حالت دیجتالی می توان از یک ترانزیستور JFET با ولتاژ بیس متغییر با خروجی که توسط کامپیوتر یا AVR قابل برنامه ریزی است استفاده کرد و دیگر نیازی به استفاده از مقاومت با مقادیر مختلف نیست.
در این پروژه یک تقویت کننده با بهره متغیر با استفاده از دو روش یعنی مقاومت متغیر و ترانزیستور JFET شبیه سازی شده است و به همراه تحلیل نتایج و گزارش کار آماده می باشد.
شبیه سازی ها در محیط Hspice صورت گرفته است و تحلیل دستی آن نیز انجام شده است.

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی ها برای گین ۴ و گین ۱۰ دسی بل نشان داده شده است.

بهره ۴ دسی بل

بهره ۴ دسی بل

 

بهره ۱۰ دسی بل

بهره ۱۰ دسی بل

 

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی آپ امپ با گین متغیر VGA”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.