دانلود شبیه سازی مقاله مدل در مدار قرارگیری واحدها مبتنی بر سود و دیسپاچینگ اقتصادی IPPها

عنوان فارسی

مدل در مدار قرارگیری واحدها مبتنی بر سود و دیسپاچینگ اقتصادی IPPها با استفاده از یک تکنیک جدید

عنوان انگلیسی

Profit based unit commitment and economic dispatch of IPPs with new technique

کلمات کلیدی

در مدار قرارگیری واحدهای نیروگاهی؛ پخش بار اقتصادی؛ در مدار قرار گیری واحدها مبتنی بر سود؛ بازار برق رقابتی

درسهای مرتبط

بازار برق

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
59,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Electrical Power & Energy Systems (مجله بین المللی سیستم های انرژی و توان)
ترجمه: دارد (ترجمه 9 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (تعداد 11 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی روش قرارگیری واحدها در مدار مبتنی بر سود (PBUC)

با پیشرفت سیستم های تجدید ساختار یافته، این امکان برای شرکت های تولید برق و تولیدکنندگان مستقل (IPP) فراهم شده که طرح ها و برنامه هایی را اتخاذ نمایند که در آنها بتوانند مقدار توان را بر اساس منحنی های تقاضای بار پیش بینی شده و رزرو چرخان عرضه کنند. هدف شرکت های تولیدکننده برق و IPPها نیز تولید و فروش انرژی با حداکثر سود است تا بتوانند در محیط رقابتی به فعالیت خود ادامه دهند. این امر منجر به توسعه و پیاده سازی روش هایی در برنامه ریزی واحدهای نیروگاهی شده تا به جای کاهش هزینه های تولید، سود را به حداکثر برساند. این روش با عنوان قراگیری واحدها در مدار مبتنی بر سود (PBUC) نامیده می شود. این تکنیک موجب افزایش سود شرکت شده و باعث می شود تا شرکت ها بتوانند به روش بهتری رقابت نمایند.

شکل زیر، مقایسه سود در روش پیشنهادی با روش های دیگر می باشد، خطوط قرمز مربوط به روش پیشنهادی است و واضح است که مقادیر بیشتری نسبت به خطوط آبی دارند.

هر شرکت تولیدکننده برق ممکن است تعدادی واحد تولیدی با مشخصه های مصرف سوخت مختلف داشته باشد؛ و هر واحد مصرف سوخت متفاوتی نسبت به واحدهای دیگر داشته باشد که این موضوع می تواند تاثیرات مستقیمی روی هزینه های تولید و سودآوری شرکت داشته باشد. از جمله عوامل دیگری که سود و هزینه تولید را تحت شعاع قرار میدهند عبارت از روش های UC و پخش بار هستند. هر شرکت تولید کننده تمایل دارد تا میزان سود خود را به حداکثر برساند، این موضوع برای IPPها هم صادق است. میزان سود را می توان با تغییر استراتژی های پخش بار و UC به حداکثر رساند. قبل از این، برای رسیدن به این هدف باید هزینه تولید کاهش می یافت. ولی از آنجایی که رقابت در بازار برق روز به روز در حال افزایش می باشد، IPPها تمایل به رویکردهای UC دارند. راه حل های قبلی به دست آمده با روش LR-PBUC، کند بوده و با مساله همگرایی روبرو بودند. در این پروژه، خواهیم دید که تولیدکننده ها چگونه با استفاده از روش UC مبتنی بر سود می توانند سود بیشتری حاصل نمایند، این روش دارای زمان محاسباتی کمی نیز می باشد. با استفاده از شبیه سازی هایی که در محیط متلب (MATLAB) انجام شده، کارآمدی روش پیشنهادی به وضوح نشان داده شده است.

در ادامه بخشی از محیط شبیه سازی نشان داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدل در مدار قرارگیری واحدها مبتنی بر سود و دیسپاچینگ اقتصادی IPPها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.