دانلود شبیه سازی و کدنویسی تعیین مسیر حرکت یک ربات با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

خلاصه:

هدف از این پروژه، کدنویسی و شبیه سازی مسیر حرکت یک ربات با استفاده از الگوریتم ژنتیک و در محیط برنامه نویسی سی شارپ می باشد. ابتدا مسیری را با استفاده از الگوریتم ژنتیک پیدا می کنیم و هدف نیز به این صورت است که این مسیر، کوتاه بوده و ربات نیز با موانع برخورد نکند. نمایش کروموزومی و تابع Fitness مورد استفاده در این مساله را تشریح نموده و پنج جواب برتر بدست آمده را رسم می کنیم. نهایتا، نمودار تکامل Fitness بهترین جواب در طول چرخه های تکاملی را ترسیم می نماییم.

C Sharp، C#
قیمت دانلود مقاله
37,000تومان
گزارشکار: توضیحات مختصری در مورد شبیه سازی ارائه شده است شبیه سازی : دارد (شبیه سازی در محیط Visual Studio با فرمت .cs)
شرح موضوع

مسیریابی حرکت ربات با الگوریتم ژنتیک

یکی از رشته های مهم پژوهشی در زمینه علم رباتیک، مسیریابی حرکت آن می باشد و هدف آن نیز پیدا کردن مسیری بهینه از نقطه شروع تا نقطه هدف بدون داشتن تصاوف با موانع و نیز یافتن کوتاه ترین مسیر ممکن می باشد. این مساله را می توان در زمینه مسیریابی خودروهای هوشمند نیز مطرح کرد که امروزه از جمله موضوعات تحقیقاتی گسترده به شمار می رود و پروژه های کلانی در مورد آن در حال انجام می باشد. با توجه به پیچیده بودن این پروژه ها شاید نتوان از الگوریتم های بیهنه سازی سنتی برای آن استفاده کرد و به نتایج خوبی رسید. ولی روش های تکاملی مختلف مانند الگوریتم ژنتیک می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده در این زمینه باشند. الگوریتم ژنتیک، یک روش جستجو در علوم کامپیوتری برای پیدا کردن راه حل های تقریبی جهت بهینه سازی مدل می باشد. این الگوریتم را در دسته الگوریتم های تکاملی قرار می دهند که از شیوه های ریست شناسی فرگشتی مانند وراثت برای پیدا کردن فرمول پیش بینی یا تطابق الگو استفاده می کند.

در ادامه، به تعریف مساله مربوط به این پروژه می پردازیم:

در این پروژه، می خواهیم تا رباتی را از محوطه زیر و از ورودی به سمت خروجی هدایت نماییم.

لازم به توضیح است که برای اجرای این برنامه نیز به Net 4.6.1. داریم و باید از برنامه visual studio 2015,2017 نیز استفاده نماییم. کتابخانه live charts را در صورت نیاز نصب می کنیم. این برنامه در زبان WPF سی شارپ نوشته شده است.

توضیحات مربوط به این مساله، در یک فایل راهنما در داخل محصول، ارائه می گردد. در ادامه نیز تصاویری از محیط شبیه سازی قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی و کدنویسی تعیین مسیر حرکت یک ربات با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.