دانلود شبیه سازی الگوریتم تشخیص حملات سیبیل در شبکه های حسگر بیسیم با متلب

خلاصه:

هدف از این پروژه، پیشنهاد الگوریتمی موثر در راستای تشخیص حملات سیبیل در شبکه های حسگر بیسیم (WSN) می باشد. این الگوریتم، معایب مربوط به الگوریتم های گذشته را ندارد. این الگوریتم با نظارت غیر فعال گره های نگهبان بر ترافیک شبکه و حرکت گره ها در محیط های عملیاتی مورد نظر می تواند گره های سیبیل را شناسایی نماید.

متلب
قیمت دانلود مقاله
58,800تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای 5 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (متلب)
شرح موضوع

تشخیص حملات سیبیل در WSN

یک شبکه سنسور بی سیم (WSN) ، شامل تعداد زیادی سنسور مستقل و پراکنده است که در تعامل با یکدیگر، بر ویژگی های فیزیکی یا محیطی ، از جمله صوت، ارتعاش، دما، فشار ، حرکت، میزان آلاینده ها نظارت می کنند. مقادیر ثبت شده توسط آن ها، به گره مرکزی همچون ایستگاه پایه (BS) ارسال می شوند. WSN ها در زمینه های متعددی بکار می روند از جمله کاربردهای خدمات درمانی، نظارت بر میدان جنگ، نظارت بر محیط زیست و ساکنان، آن ها معمولاً در محیط های دور و خصمانه بکار می روند اما گره های سنسور معمولاً به سخت افزارهای ضد نفوذ مجهز نیستند. WSN ها در برابر حملات مختلف آسیب پذیر هستند چرا که حالت بی سیم داشته و ماهیتاً پراکنده هستند. گره های سنسور، از لحاظ منابع مختلف با محدودیت روبرو هستند، از جمله حافظه، توان رایانشی و انرژی. این شرایط، اجرای راه حل های امنیتی در WSN ها را چالش برانگیزتر می کند.

حملات سیبیل، یکی از مخرب ترین حملات نسبت به WSN ها محسوب می شوند زیرا به مثابه دروازه ای برای سایر حملات، از جمله حملات روتینگ، رای دهی، تخصیص منصفانه منابع ، ادغام داده، ذخیره پراکنده، و تشخیص سورفتار عمل می کنند. یک حمله سیبیل هنگامی رخ می دهد که یک گره خرابکار ، با ایجاد هویت های جدید یا جعل موارد فعلی، ادعای برخورداری از چندین هویت را می کند. لذا توانایی تشخیص حملات سیبیل در WSN موضوع مهمی است. راه حل های زیادی برای تشخیص حملات سیبیل پیشنهاد شده اند از جمله تست منابع رادیویی، پیش توزیع کلید تصادفی، ثبت هویت های گره، و تایید موقعیت. البته هیچ راه حل امنیتی پذیرفته شده در سطح کلان ، برای مقابله کامل با حملات سیبیل یافت نمی شود. این مکانیزم های امنیتی همچنان ناکارآمد هستند زیرا هزینه محاسباتی بالا و محدودیت منابع در WSN ها وجود دارند. علاوه بر این، بدلیل بی توجهی به شیوه اجرای شبکه های سنسور، و ماهیت حملات سیبیل، این راه حل های امنیتی ، تنها به بخشی از مساله می پردازند.

یک شبکه سنسور بی سیم، در معرض انواع متعددی از حملات قرار دارد و حملات سیبیل، رایج ترین این حملات محسوب می شوند. گره سیبیل سعی می کند با پخش بسته هایی با شناسه های چندین گره، هویت جعلی از سایر گره های شبکه بدست بیاورد و بدین ترتیب به شبکه دسترسی پیدا بکند. پس از کسب دسترسی به شبکه، می تواند زمینه ساز سایر حملات باشد.

در ادامه، تصویری از خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی الگوریتم تشخیص حملات سیبیل در شبکه های حسگر بیسیم با متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.