دانلود شبیه سازی مقاله الگوریتم خوشه بندی C میانگین فازی کارآمد

عنوان فارسی

یک الگوریتم خوشه بندی C میانگین فازی کارآمد

عنوان انگلیسی

An efficient Fuzzy C-Means clustering algorithm

کلمات کلیدی

الگوریتم های خوشه بندی؛ روش های خوشه بندی؛ همگرایی؛ تشخیص الگو؛ داده کاوی؛ تقسیم بندی تصویر؛ تحلیل داده ها؛ عملکرد سیستم؛ ردیابی هدف

درسهای مرتبط

مهندسی کامپیوتر؛ داده کاوی

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2001 تعداد رفرنس مقاله : 17
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
278,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE International Conference on Data Mining (ICDM) (کنفرانس بین المللی داده کاوی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

الگوریتم خوشه بندی C میانگین فازی

خوشه بندی، فرآیند افراز یا گروه بندی یک مجموعه معین از الگوهای بدون برچسب به تعدادی خوشه می باشد، چنانکه الگوهای مشابه به یک خوشه انتساب داده شوند. دو رویکرد اصلی در خوشه بندی وجود دارد. یکی از روش ها، خوشه بندی کلاسیک (یا خوشه بندی سخت) و دیگری، خوشه بندی فازی است. یکی از مشخصات روش خوشه بندی کلاسیک این است که مرز بین خوشه ها کاملاً تعریف شده است. اما، در بسیاری از موارد حقیقی، مرزهای بین خوشه ها به صورت شفاف قابل تعریف نیستند. تعدادی از الگوها ممکن است به بیش از یک خوشه تعلق داشته باشند. در چنین مواردی، روش خوشه بندی فازی یک روش بهتر و مفیدتر برای دسته بندی این الگوها فراهم می کند. روش های خوشه بندی فازی بسیاری وجود دارد. الگوریتم C-means فازی (FCM)، کاربرد گسترده ای دارد. این الگوریتم براساس مفهوم C-افراز فازی است. الگوریتم FCM و مشتقات آن به صورت بسیار موفقیت آمیز در بسیاری از کاربردها، مانند تشخیص الگو، دسته بندی، داده کاوی و بخش بندی تصویر، استفاده شده اند. همچنین برای تحلیل و مدل سازی داده ها و غیره استفاده گردیده اند. معمولاً، الگوریتم FCM شامل چند مرحله اجرایی می باشد. در مرحله اول، این الگوریتم، C مرکز خوشه اولی را از مجموعه داده اصلی به تصادف انتخاب می کند. سپس در مراحل بعدی، بعد از چند تکرار الگوریتم، نتیجه نهایی به سمت مرکز خوشه واقعی همگرا می شود. بنابراین، انتخاب یک مجموعه از مراکز خوشه اولیه برای یک الگوریتم FCM بسیار مهم است. اما، انتخاب یک مجموعه خوب به تصادف از مراکز خوشه اولیه، دشوار است. اگر یک مجموعه خوب از مراکز خوشه اولیه انتخاب شود، این الگوریتم تکرارهای کمتری برای یافتن مراکز خوشه واقعی، اجرا می کند.

در این پروژه، یک روش نوین برای خوشه بندی کارآمد پیشنهاد دادیم که بهتر از الگوریتم FCM است. با یافتن یک مجموعه خوب از مراکز خوشه اولیه، هزینه محاسبات را کاهش می دهیم و کارایی را بهبود می دهیم.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و یک فایل راهنمای شبیه سازی نیز برای آن آماده شده است. در ادامه، تعدادی از نتایج خروجی این شبیه سازی قرار داده شده است:

الگوریتم خوشه بندی C میانگین فازی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله الگوریتم خوشه بندی C میانگین فازی کارآمد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 9 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.