دانلود شبیه سازی مدار خاموش و روشن شدن LED به واسطه تغییرات دما در پروتئوس

خلاصه:

هدف از این پروژه، طراحی مداری است که با بالا رفتن دما از حدی معین، یک LED را روشن کرده و و با کاهش دما نیز، این LED را خاموش نماید. این شبیه سازی در محیط نرم افزار پروتئوس انجام شده است. این پروژه توسط کارشناسان تیم سیگمالند تست شده و برای دریافت آن می توانید این محصول را خریداری نمایید.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
26,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد (پروتئوس با فرمت PDSPRJ)
شرح موضوع

سنسور دما در پروتئوس

در ابتدا به توضیحاتی در زمینه مفهوم LED می پردازیم:

دیود ساطع کننده نور (LED)، یک منبع نور نیمه هادی است که با عبور جریان از داخل آن، نور تولید می کند. الکترون های داخل نیمه هادی ، با حفره های الکترونی ترکیب مجدد می شوند و انرژی را به شکل فوتون آزاد می کنند. رنگ نور (متناظر با انرژی فوتون ها) ، بر حسب انرژی موردنیاز الکترون ها، برای عبور از شکاف انرژی نیمه هادی تعیین می شود. نور با استفاده از چندین نیمه هادی ، یا لایه ای از فسفر ساطع کننده نور روی دستگاه نیمه هادی بدست می آید. اولین LED ها در سال 1962 به عنوان دستگاه های کاربردی الکترونیک معرفی شدند. آن ها نور مادون قرمز با شدت کم را ساطع می کردند. LED های مادون قرمز، در مدارات کنترل از راه دور ، از جمله سیستم های رایج در انبوهی از تجهیزات الکترونیکی مصرف کننده بکار می روند. LED هایی با نور مرئی ، دارای شدت کم و محدود به رنگ قرمز بودند. LED های مدرن روی طیف فرابنفش مرئی (UV)، و طول موج های مادون قرمز ، با خروجی نوری بالا موجود هستند. Led های اولیه، غالباً به عنوان لامپ های تشخیص وضعیت بکار رفته و جایگزین لامپ های رشته ای کوچک ، و نمایشگرهای سون سگمنت / 7 بخشی بودند.

پیشرفت های اخیر منجر به معرفی led های سفید با خروجی بالا ، مناسب برای نور داخلی و بیرونی شده اند. led ها منجر به معرفی نمایشگرها و حسگرهای جدیدی شده اند ، نرخ بالای سوئیچینگ آن ها ، در فناوری ارتباطات پیشرفته مفید است. led ها دارای مزیت های بیشماری نسبت به منابع نور رشته ای/ تابان هستند. مصرف کمتر انرژی، طول عمر بیشتر، بهبود وضعیت فیزیکی، اندازه کوچکتر، و سوئیچ زنی سریعتر ، ویژگی های آن ها هستند. led ها در زمینه های متنوعی همچون نور هواپیمایی، نورهای تزئینی،لامپ های سقف خودرو، تبلیغات، نورپردازی عادی، سیگنال های ترافیک، فلش دوربین، کاغذدیواری نورانی، نورهای پرورش گیاه، و دستگاه های پزشکی بکار می روند. بر خلاف لیزر، نور ساطع شده از LED ، دارای یکپارچگی طیفی نیست ، یا حتی بشدت تک رنگی هم نیست. البته طیف آن به حدی برای انسان محدود است که در چشم انسان رنگی خالص و اشباع شده تلقی می شود. همچنین بر خلاف اکثر لیزرها، تابش آن ذاتاً یکپارچه نیست ، لذا به درخشندگی بالای لیزر دست نمی یابد.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مدار خاموش و روشن شدن LED به واسطه تغییرات دما در پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.