دانلود شبیه سازی مدار دزدگیر حساس به حرکت با استفاده از کدویژن AVR

خلاصه:

هدف از این پروژه، طراحی یک شبیه ساز تشخیص حرکت بوده است. نحوه کار آن به این صورت است که از یک فرستنده و گیرنده مادون قرمز به عنوان کلید استفاده می کند، در صورتی که ارتباط بین آنها قطع شود، کلید عمل کرده و یک آلارم صادر می کند. این آلارم می تواند یک چراغ قرمز یا یک زنگ خطر صدادار باشد. لازم به توضیح است که در شبیه سازی پروتئوس، به جای گیرنده و فرستنده از یک کلید فشاری استفاده شده تا عملکرد مدار مشاهده گردد.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
17,000تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای 1 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (پروتئوس)
شرح موضوع

شبیه ساز تشخیص حرکت

در ابتدا به توضیحاتی در زمینه آشکارسازهای حرکت یا سنسورهای حساس به حرکت می پردازیم:

آشکارساز حرکت ، یک دستگاه برقی است که از یک سنسور برای تشخیص حرکات مجاور استفاده می کند. معمولاً این دستگاه به عنوان یک مولفه در سیستم تلفیق شده تا وظیفه ای را به صورت خودکار انجام بدهد ، یا به کاربر راجع به حرکت در ناحیه، هشدار بدهد. آن ها یکی از مولفه های اساسی تامین امنیت، کنترل خودکار روشنایی، کنترل خانه، بازدهی انرژی و سایر سیستم های مفید محسوب می شوند.

یک تشخیص دهنده حرکت نوری اکتیو، شامل سنسور نوری، مایکروویو یا صوتی ، و یک فرستنده است. البته نوع پسیو فقط شامل یک حسگر است و فقط نشانه ای از شی متحرک را از طریق انتشار یا انعکاس، تشخیص می دهد. تغییرات در میدان نوری، مایکرویو یا صوتی در مجاورت دستگاه، توسط وسایل الکترونیکی مختل شده و این کار مطابق یک یا چند فناوری صورت می گیرد. اکثر تشخیص دهنده های حرکت ارزان قیمت ، قادر به تشخیص حرکت در فاصله 15 فوتی (4.6 متری) هستند. سیستم های تخصصی، گران تر هستند، زیرا فرکانس های رادیویی تشخیصی، به اکثر دیوارها و موانع، نفوذ می کنند، و در مکان های مختلف تشخیص داده می شوند. تشخیص دهنده های حرکت، کاربردهای زیادی در سیستم های تجاری دارند. یک کاربرد رایج، فعالسازی سیستم بازکردن خودکار درب در مجتمع های عمومی و تجاری است. سنسورهای حرکت به عنوان یک سنسور کاربردی واقعی، برای فعالسازی چراغ های خیابان یا نور داخلی راهروها همچون لابی ها و پله ها کاربرد دارند. در چنین سیستم های نورپردازی هوشمندی، حفظ انرژی فقط با روشن کردن نورها مطابق زمان تایمر صورت می گیرد. فرض این است که فرد پس از این زمان مکان را ترک می کند. تشخیص حرکت یکی از سنسورهای سیستم هشدار سرقت است که به مالکان راجع به امنیت اطلاع رسانی کرده یا خدمات دیگری را برای تشخیص حرکت مهاجم بالقوه ارائه می دهد. این آشکارساز برای فعالسازی دوربین امنیتی و ثبت تخلفات / ورودهای بالقوه کاربرد دارد.

در این پروژه، مدار دزدگیر حساس به حرکت در محیط نرم افزار کدویژن AVR پیاده سازی و شبیه سازی شده است. توضیحات مربوط به پروژه داخل محصول قرار داده شده است. در ادامه نیز تصویری از محیط شبیه سازی نشان داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مدار دزدگیر حساس به حرکت با استفاده از کدویژن AVR”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.