دانلود شبیه سازی مقاله طراحی PSS و میرا کنندگی نوسانات توان TCSC با الگوریتم ژنتیک

عنوان فارسی

طراحی PSS و میرا کنندگی نوسانات توان TCSC با استفاده از کنترل بهینه مودال الگوریتم ژنتیک

عنوان انگلیسی

TCSC Power Oscillation Damping and PSS Design Using Genetic Algorithm Modal Optimal Control

کلمات کلیدی

الگوریتم ژنتیک (GA)؛ کنترل بهینه مودال؛ پایداری سیستم قدرت؛ SMIB؛ TCSC

درسهای مرتبط

ادوات فکتس؛ دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
274,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Engineering & Computer Science (مجله بین المللی علوم کامپیوتر و مهندسی)
ترجمه: دارد گزارشکار : یک گزارشکار مختصر از کلیات شبیه سازی شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

خازن سری کنترل شده با تریستور (TCSC)

پیشرفت های اخیر در الکترونیک قدرت، منجر شده تا در سیستم قدرت از ادوات سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS) استفاده گردد. ادوات FACTS قابلیت آن را دارند تا انعطاف پذیری و کنترل پذیری عملکرد سیستم قدرت، پایداری سیستم و استفاده از سیستم های قدرت را افزایش دهند. خازن سری کنترل شده با تریستور (TCSC)، یکی از ادوات FACTS می باشد. TCSC متشکل از یک خازن و یک راکتور کنترل شده با تریستور (TCR) می باشد. به طور کلی، TCSC در خط انتقال بلند سیستم قدرت نصب شده است. برخی از وظایف TCSC شامل زمان بندی جریان توان، کاهش مولفه های نامتقارن، تقلیل زیان خالص، پشتیبانی از ولتاژ، محدودکردن جریان های مدار کوتاه، میرایی نوسان قدرت و تقویت پایداری گذرا می باشد. اساس توابع TCSC ، ارائه راکتانس القایی یا خازنی در خط انتقال می باشد. تغییر بار در سیستم قدرت می تواند سبب القاء نوساناتی با فرکانس پایین شود. ممکن است این نوسانات پایدار باشند و سبب افزایش زیان هم زمانی در بین ژنراتورها شود. در سال های اخیر، از پایدارساز سیستم قدرت (PSS) برای میرایی نوسانات استفاده شده است. مشکل این است که ممکن است این دستگاه میرایی کافی نداشته باشد. به منظور دستیابی به یک عملکرد اختلال کوچک و بهینه، نیاز به هماهنگی بین PSS و TCSC می باشد. مطالعات اخیر در مورد TCSC نشان می دهند که نصب TCSC در خط انتقال می تواند سبب افزایش نوسان پایدار و گذرا شود. به منظور بهبود عملکرد در TCSC یک سیگنال کنترل اضافی در آن ایجاد و اعمال شده است. این سیگنال کنترل اضافی، میرایی نوسان قدرت (POD) نامیده می شود. برخی از مطالعات نشان می دهند که استفاده از POD می تواند سبب بهبود میرایی نوسانات و پایداری سیستم قدرت گردد.

GA به عنوان یک راه حل موثر در مشکلات بهینه سازی ثابت شده است. در این پروژه به بررسی یک طرح کنترل پیشنهادی می پردازیم که در آن PSS از جبران‌ساز پیش‌فاز-پس‌فاز و POD از LOC استفاده می نماید. می توان بواسطه انتخاب ماتریس موزون Q برای تغییر مقدارهای ویژه برتر در سمت چپ معادله، ازGA برای طراحی MO POD استفاده نمود. این طرح جدید، بواسطه اختلال در قدرت الکتریکی افزایشی مورد آزمایش قرار گرفته است. این شبیه سازی سه شرایط مختلف یعنی سیستم طرح بدون PSS و POD ، سیستمی که صرفاً دارای طرح PSS می باشد و سیستم دارای طرح PSS و MO POD را مقایسه نمود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که سیستم دارای طرح PSS و MO POD ، دارای بهترین میراکنندگی نوسان می باشد. فراجهش آن پایین تر و زمان نشست آن سریعتر از سایر موارد می باشد. استفاده از PSS و کنترل بهینه کیفی در مقایسه با سیستمی که صرفاً دارای طرح PSS می باشد، می تواند در زمان نشست (16٪) و همچنین در پاسخ فراجهش (45٪) کاهش ایجاد کند. مقدارهای ویژه برتر تغییر می کنند و به آستانه بخش واقعی آنها یعنی 0.1- نزدیک می شوند و کنترل بهینه کیفی پیشنهادی عملکرد خوبی دارد. هم کنترل کننده PSS هم کنترل کننده TCSC POD بطور همزمان تعامل مثبتی ارائه می نمایند. در افزایش زیاد یک متغیر، مقدارهای ویژه برتر توصیه نمی شود، چرا که می تواند منجر به ایجاد شرایط غیرخطی گردد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله طراحی PSS و میرا کنندگی نوسانات توان TCSC با الگوریتم ژنتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.