دانلود شبیه سازی شناسایی بادریت (baud rate) به صورت خودکار با پروتئوس

خلاصه:

سرعت سریال دیتا عمدتا با معیار بایت اندازه گیری می شود. با این حال، معیار دیگری نیز وجود دارد که در این زمینه استفاده می گردد و نرخ باد یا بادریت (baud rate) نامیده می شود. این دو، در برخی شرایط دارای ویژگی های مشابهی هستند، با این حال، تفاوت هایی نیز با هم دارند. هدف از این پروژه، تشخیص بادریت به صورت اتوماتیک و نهایتا، دریافت و نمایش اطلاعات با استفاده از نرم افزار شبیه سازی پروتئوس بوده است.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
28,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد (پروتئوس) (توصیه می شود تا از پروتئوس ورژن 8.6 و کدویژن ورژن 3.2 برای اجرای شبیه سازی ها استفاده نمایید)
شرح موضوع

بادریت (baud rate) چیست

در الکترونیک و مخابرات، باد ، یک واحد متداول اندازه گیری سیمبل ریت است و یکی از مولفه های تعیین کننده سرعت ارتباطات روی کانال داده به شمار می رود. این واحد برای سیمبل ریت یا نرخ مدولاسیون به صورت سیمبل در ثانیه، یا پالس در ثانیه بکار می رود. این کمیت، نشان دهنده تعداد تغییرات مستقل در سیمبل (رخدادهای سیگنال دهی) صورت گرفته روی بستر انتقال ، برای هر ثانیه از سیگنال مدوله شده دیجیتالی است. یا به عنوان کد خط نرخ باد کاربرد دارد. باد نشان دهنده نرخ بیتی ناخالص است که به صورت بیت در ثانیه بیان می شود. اگر دقیقاً دو سیمبل در سیستم وجود داشته باشند (1 و 0)، نرخ باد و بیت بر ثانیه ، برابر با یکدیگر هستند.

واحد باد، از روی اسم امیل بادت، مخترع کد باد تلگراف نامگذاری شده است و نشان دادن آن مطابق قوانین واحدهای SI می باشد. در واقع اولین حرف آن به صورت بزرگ است (Bd)، اما در هنگام تلفظ ، به صورت حروف کوچک نوشته می شود (baud) ، مگر اینکه در آغاز جمله باشد. در نوامبر 1926، توسط CCITT (اکنون ITU) تعریف شده است. استاندارد قبلی، به صورت تعداد کلمات در دقیقه تعریف شده بود. یک باد برابر است با یک پالس در ثانیه که معیار مطمئن تری است زیرا امکان تغییر طول کلمه وجود دارد.

برای سیگنال یا خط کد با مدولاسیون دیجیتال، نرخ سیمبل یا نرخ باد یا مدولاسیون، برابر با تعداد تغییر سیمبل، شکل موج ، یا رخدادهای سیگنال دهی ، روی بستر انتقال در واحد زمان می باشد. نرخ سیمبل، به صورت باد یا سیمبل در ثانیه تعریف می شود. برای یک خط کد ، سیمبل ریت به صورت نرخ پالس (پالس در ثانیه) تعریف می شود. هر سیمبل ، نماینده یا معرفی کننده یک یا چندین بیت داده است. سیمبل ریت به نرخ بیت ناخالص بر اساس بیت در ثانیه ربط دارد.

سیمبل به صورت پالس در انتقال باند پایه دیجیتال، یا تُن در انتقال میان گذر بوسیله مودم ها تعریف می شود. یک سیمبل، یک شکل موج، حالت یا شرایط مهم نسبت به کانال ارتباطی است که ماهیت دائمی دارد و دوره زمانی ثابتی دارد. دستگاه ارسال کننده ، با سیمبل ریت ثابت و مشخص، سیمبل ها را روی کانال قرار می دهد ، دستگاه دریافت کننده وظیفه تشخیص توالی سیمبل ها، برای بازسازی داده های انتقالی را برعهده دارد. تناظر مستقیمی بین سیمبل، و واحد کوچک داده ها وجود دارد. برای مثال، هر سیمبل ، یک یا چند رقم باینری یا بیت را کدگذاری می کند. داده ها، بر اساس انتقال های صورت گرفته بین سیمبل ها، یا حتی توالی از سیمبل های متعدد، بیان می شوند.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی شناسایی بادریت (baud rate) به صورت خودکار با پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.