دانلود شبیه سازی نمونه برداری از شکل موج سینوسی برق شهر با پروتئوس

خلاصه:

در این پروژه، یک مدار در محیط نرم افزار پروتئوس طراحی شده و در مورد سخت افزار و نرم افزار آن نیز توضیحاتی داده شده است. هدف از این پروژه، این بوده تا یک موج سینوسی با دامنه 220 ولت و فرکانس 50 هرتز به عنوان ورودی به مدار اعمال گردد. با نمونه برداری از این سیگنال و مقایسه آن با همان سیگنال مرجع، می توانی یک سیگنال سینوسی را بازسازی نماییم. با استفاده از این طراحی می توانیم اعوجاج های موجود در سیگنال برق شهر را شناسایی نماییم.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
89,000تومان
گزارشکار: دارد (23 صفحه به صورت فایل PDF) شبیه سازی : دارد (پروتئوس)
شرح موضوع

نمونه برداری از شکل موج سینوسی با میکروکنترلر

در ابتدا به توضیحاتی در مورد شکل موج سینوسی برق شهری یا جریان متناوب می پردازیم:

جریان متناوب (AC)، نوعی جریان الکتریکی است که به صورت متناوب، جهت و اندازه اش را تغییر می دهد و بر خلاف جریان مستقیم (DC) است که فقط در یک جهت جاری می شود. برای تحویل برق به کسب و کارها و ساکنان، از جریان AC استفاده می شود. این نوع انرژی در وسایل آشپزخانه، تلویزیون، فن ها، لامپ های الکتریکی متصل به پریز بکار می رود. چراغ قوه ، یک مثال رایج از باتری با سیستم DC است. مخفف های AC و DC، صرفاً برای اشاره به جریان های مستقیم و متناوب بکار می روند. آن ها جریان و ولتاژ را تغییر می دهند. شکل موج های رایج جریان متناوب، در اکثر مدارات الکتریکی، حالت سینوسی دارند. نیمه مثبت یعنی مثبت بودن جهت جریان و یا برعکس آن. در کاربردهای خاص همچون تقویت کننده گیتار، از شکل موج های مختلفی همچون مثلثی یا مربعی استفاده می شود. سیگنال های صوتی و رادیویی حمل شده روی سیم های برق، مثال های دیگری از جریان متناوب هستند. این جریان های متناوب، حامل اطلاعات صوتی یا تصویری (ویدئو) هستند که بر اساس مدولاسیون حامل AC منتقل می شوند. این جریان ها، معمولاً فرکانس تغییر بیشتری نسبت به انتقال توان دارند.

شکل موج سینوسی

در ادامه به توضیحاتی در مورد این پروژه می پردازیم. بخش گزارشکار این پروژه شامل چهار فصل است که در فصل اول به بیان مساله و توصیف کلی پروژه پرداخته شده است. در فصل دوم به بررسی سخت افزار مورد نیاز و پیاده سازی ماژول های آن در نرم افزار پروتئوس پرداخته شده است. کدها مربوط به نرم افزار در فصل سوم ارائه گردیده و در فصل آخر نیز، نتایج شبیه سازی ارائه گردیده است.

تشریح کامل تر پروژه، در گزارشکار این محصول وجود دارد و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به نرم افزار و خروجی های آن قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی نمونه برداری از شکل موج سینوسی برق شهر با پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.