دانلود شبیه سازی یک شیر آب هوشمند مبتنی بر حسگر حرارتی در پروتئوس و کدویژن

خلاصه:

هدف از این پروژه، طراحی یک شیر آب هوشمند است که با توجه به حرارت، باز و بسته گردد. روال کار به این صورت است که شیر آب، هنگامی که حرارت را احساس کرده، باز شده و هنگام دور دن منبع حرارت، بسته گردد. همچنین در صورتی که منبع حرارت، مدت زمان زیادی حضور داشت، به طور اتوماتیک، قطع گردد و تا زمانی که منبع حرارت دور شده و مجددا نزدیک شود، وصل نگردد. لازم به توضیح است که اطلاعات مربوط به میزان آب در هر روز، در EEPROM ذخیره می گردد. همچنین در این شبیه سازی، این موضوع باید در نظر گرفته شود که اگر، این آب از یک مخزن تامین می گردد، سطح آن به طور مداوم بررسی گردد تا در صورت کاهش سطح آب، از حدی معین، هشدارهای مناسبی داده شود. در این پروژه در میکروکنترلر Atmega32 استفاده شده و سنسور حرارتی به کار گرفته شده نیز Lm35 می باشد.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
32,000تومان
گزارشکار: دارد (به صورت چهار صفحه دست نویس) شبیه سازی : دارد (پروتئوس + کدویژن)
شرح موضوع

طراحی شیر آب هوشمند با پروتئوس

موضوع هدر رفت آب، موضوعی بسیار جدی است و باید بیشتر مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. روزانه صدها میلیون لیتر آب در مواردی همچون شستشوی ظروف، استحمام، شستشوی دست و … هدر می رود، چرا که مردم، شیر آب را باز کرده و منتظر می مانند تا آب، گرم شده و به حرارت دلخواه برسد.

تحقیقات نشان داده که هر بار که فردی شیر آب گرم را باز کرده و منتظر می ماند، به طور میانگین باعث هدر رفت حدود هشت لیتر آب می گردد. امروزه بیش از 60 درصد خانوارها از اینگونه آبگرمکن ها استفاده می کنند و این یعنی هدر رفت میلیون ها لیتر آب.

این یک مساله اساسی است و نیاز به یک راه حل کاربردی و سریع دارد. یکی از راه حل ها را می توان استفاده از شیر آب های هوشمند مبتنی بر سنسورهای حرارتی دانست. در این پروژه، با استفاده از یک سری میکروکنترلر و سنسور دما، یک شیر آب هوشمند در محیط نرم افزار پروتئوس و کدویژن، طراحی شده است.

هدف این پروژه، تشخیص درجه حرارت کاربر، و سپس، تحلیل آن و انجام یک سری توابع مشخص بر اساس این داده ها است که نهایتا، آب با دمای مناسب به کاربر تحویل داده شود. این روش را می توان روش موثر و کارآمدی در راستای صرفه جویی در مصرف آب دانست.

همانطور که ذکر شد، این طراحی در محیط نرم افزار پروتئوس و کدویژن انجام شده و در ادامه نیز بخشی از محیط آن قرار داده شده است:

طراحی شیر آب هوشمند براساس سنسور حرارتی


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی یک شیر آب هوشمند مبتنی بر حسگر حرارتی در پروتئوس و کدویژن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.