دانلود شبیه سازی ماشین سنکرون درجه ۳ با متلب

خلاصه:

ماشين سنکرون از دو قسمت الکترونيکى و مکانيکى تشکيل شده است که برای مدل سازی هر کدام از آنها روش هایی وجود دارد. در این پروژه مدل سازی ماشین سنکرون درجه ۳ که دارای دقت بسیار بالایی است به همراه توضیحات مناسب که در ادامه آورده شده است در نرم افزار متلب صورت گرفته و این پروژه بعد از خرید قابل دانلود می باشد.

متلب
قیمت دانلود مقاله
8,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : در نرم افزار متلب
شرح موضوع

ماشین سنکرون

ماشين سنکرون از دو قسمت الکترونيکى و مکانيکى تشکيل شده است و به همین دلیل يک سيستم الکترومکانيکى است. بخش مکانيکى آن که شامل دینامیک روتور  را معمولاً با يک معادله ديفرانسيل درجه دو مدلسازى مى کند. ولى در مدلسازى بخش الکتريکى مدل های زیادی وجود دارد و محققان روش های محتلفی ارائه داده اند. بسته به دقت مورد نظر براى بخش الکتريکى مدلهاى درجه 1 ، 3 ، 5 و درجه صفر در نظر گرفته می شود. تفاوت عمده اين مدلها در دقت آنهاست و همانطور که مشخص است هرچه درجه مدل بالاتر باشد دقت مدل بیشتر خواهد بود.

روى روتور هر ژنراتور سنکرون يک سيم پيچ ميراکننده نوسانات یا damper وجود دارد. اين سيم پيچ که اتصال کوتاه شده، روى تمام روتور توزيع شده است. نقش اين سيم پيچ اين است که در صورتی که جريان استاتور بخواهد خيلى زياد شود، با القاى ولتاژ روى سيپيچ اتصال کوتاه شده، يک جريان زياد از آن  را عبور دهد. اين جريان زياد به نوبه خود یک فلويى را در سیستم ايجاد مىکند که با فلوى سيم پيچ استاتور مخالفت کرده و در نتيجه دامنه جريان استاتور را از این طریق کنترل مىکند.

علت اصلى تفاوت در مدلسازى هاى مختلف، ميزان دقت در مدلسازى سيم پيچ و همچنين در نظرگرفتن و يا نگرفتن فلوى نشتى در سيم پيچ استاتور است. در مدل درجه 5 براى سيم پيچ دمپر روى محور روتور آن، يک سيم پيچ و براى سيم پيچ دمپر روى محور عمود بر آن يک سيم پيچ درنظر گرفته می شود.

در این پروژه شبیه سازی ماشین سنکرون درجه ۳ با استفاده از نرم افزار متلب صورت گرفته است.

همچنین از طریق لینک زیر میتوانید مقاله شبیه سازی و مدل سازی ماشین سنکرون مغناطیس دائم دا دانلود و تهیه نمایید:

شبیه سازی مقاله مدل سازی ریاضی موتور سنکرون مغناطیس دائم

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی ها برای ماشین سنکرون درجه سه نشان داده شده است.

ماشین سنکرون درجه ۳ در متلب

ماشین سنکرون درجه ۳ در متلب


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی ماشین سنکرون درجه ۳ با متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.