دانلود شبیه سازی مقاله ارزیابی عملکرد رله دیستانس استفاده شده در سیستم انتقال

عنوان فارسی

ارزیابی عملکرد رله دیستانس استفاده شده در سیستم انتقال با UPQC

عنوان انگلیسی

Performance Evaluation of a Distance Relay as Applied to a Transmission System With UPFC

کلمات کلیدی

رله دیستانس؛ کنترل کننده انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS)؛ حفاظت از سیستم قدرت؛ UPQC

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2006 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
48,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 22 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Delivery (مجله تحویل توان)
ترجمه: دارد (ترجمه 28 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (26 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .mdl و .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ارزیابی عملکرد رله دیستانس

تداوم فشار برای به حداقل رساندن هزینه های سرمایه و افزایش مشکلات ناشی از دریافت مسیرهای انتقال انرژی، توجه جامعه را به مفهوم انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS) متمرکز کرده است، و این امر منجر به شروع مطالعات و پیاده سازی برنامه هایی شده است که اکنون به خوبی در حال انجام هستند. انتقال نیرو در اکثر سیستم های انتقال یکپارچه با پایداری گذرا، پایداری ولتاژ و/ یا پایداری توان محدود شده است. این محدودیت ها، استفاده كامل از کریدورهای انتقال موجود را محدود می كند. FACTS یک فناوری است که اصلاحات لازم در قابلیت عملکرد انتقال را به منظور استفاده کامل از سیستم های انتقال موجود ارائه می نماید و بنابراین، شکاف بین پایداری و محدودیت های حرارتی را به حداقل می رساند. فناوری FACTS مبتنی بر استفاده از الکترونیک قدرت قابل اطمینان با سرعت بالا، فناوری کنترل پیشرفته، میکرو کامپیوترهای پرقدرت و ابزارهای تحلیلی قدرتمند می باشد. ویژگی اصلی آن، دسترس پذیری ادوات کلیدزنی قدرت می باشد که می توانند برق را در سطوح مگاوات (سطوح kV وkA) سوئیچ نمایند. بنابراین تأثیر کنترل کننده هایFACTS در سیستم های انتقال، تأثیر قابل توجهی بر شبکه های سیستم قدرت در سراسر جهان دارد.

در این پروژه ابتدا مدل مشروح سیستم انتقال با استفاده از UPFC ارائه شده است. ثانیاً، روش محاسبه برای امپدانس ظاهری سیستم توسط UPFC برای خطای تک فاز به زمین ارائه شده است؛ این روش تأثیر نامطلوب حضور یک UPFC در عملکرد رله فاصله ای را نشان می دهد. نتایج شبیه سازی، تأثیر UPFC را هنگام اجرا به عنوان STATCOM و UPFC در رله فاصله ای نشان می دهد. هنگامی که UPFC به عنوان STATCOM عمل می کند، امپدانس ظاهری تحت تأثیر توان راکتیو توسط STATCOM تزریق/ جذب شده و منجر به دستیابی یا گسترش بیش از حد رله فاصله ای می شود. مهمتر از همه، تأثیر عملکرد رله فاصله ای زمانی بسیار زیاد است که UPFC کامل در مقایسه با سیستمی که فقط از بخش STATCOM UPFC استفاده می کند، قابل استفاده باشد؛ طبق واقعیتی که در مورد قبلی مشاهده شد، بواسطه تزریق STATCOM و SSSC ، توان اکتیو و راکتیو بوجود می آید. هنگام مقایسه نتایج خطاهای تک فاز زمینی و خطای فاز به فاز، تمایل به کاهش زون حفاظتی بیشتر در رله فاصله ای در خطای فاز به فاز وجود دارد و دلیل این امر استفاده سیستم از STATCOM یا UPFC کامل می باشد. علاوه بر این، در خطای فاز به فاز، عنصر خطای زمین در رله فاصله ای تمایل به انتخاب خطای خارجی دارد. نتایج ارائه شده در این پروژه به وضوح مشکلات اساسی در مورد حفاظت از سیستم انتقالی را مشخص می نماید که با استفاده از حفاظت فاصله از UPFC استفاده کرده است. این پروژه در حال بررسی انواع دیگر سیستم و شرایط خطا از قبیل تأثیر مکان UPFC روی رله فاصله ای، انواع دیگر خطا از جمله خطاهای بین دو مدار می باشد. این امر به نوبه ی خود گزارش خواهد شد. علاوه بر این، این پروژه به منظور بهبود عملکرد رله فاصله ای بکار رفته در سیستمی که از UPFC استفاده می کند، در حال بررسی جبران مولفه همقطب در سیگنال ولتاژ در نقطه رله می باشد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAb) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله ارزیابی عملکرد رله دیستانس استفاده شده در سیستم انتقال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.