دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر PV بدون ترانسفورماتور تک فاز با بازدهی بالا

عنوان فارسی

توپولوژی یک اینورتر جدید PV بدون ترانسفورماتور تک فاز با بازدهی بالا

عنوان انگلیسی

A New High-Efficiency Single-Phase Transformerless PV Inverter Topology

کلمات کلیدی

جریان نشتی؛ ظرفیت خازنی پارازیتی؛ مبدل سوئیچینگ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
48,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اینورتر PV بدون ترانس

اینورترهای خورشیدی ، روز به روز بشکل گسترده تری در حوزه های تجاری و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. این اینورترهای متصل به شبکه ، جریان مستقیم اعمالی به پنل PV را تبدیل ، و به شبکه برق اضافه می کنند. مطابق آخرین گزارشات راجع به توان فتوولتاییک (PV) نصب شده، در سال 2007 ، مجموعاً 2. 25 گیگاوات بر اساس سیستم های PV نصب و بهره برداری شده بود. اکثریت این انرژی (90 %) در آلمان، اسپانیا، آمریکا و ژاپن نصب شده بودند. در پایان سال 2007، کُل ظرفیت نصب شده فتوولتاییک به 7. 9 گیگاوات رسید که 92 % آن به شبکه متصل است. دو توپولوژی اصلی در سیستم های PV متصل به شبکه وجود دارند ، 1- با ایزوله سازی گالوانیک، 2- بدون ایزوله سازی. می توان ایزوله سازی گالوانیک را در سمت DC یک ترانسفورماتور DC-DC فرکانس بالا ، یا سمت شبکه یک ترانسفورماتور AC بزرگ قرار داد. هر دو راه حل امنیت و مزایای ایزولاسیون گالوانیک را ایجاد می کنند ، اما بدلیل تلفات توان در مولفه های اضافی، بازدهی کُل سیستم افت می کند. هنگامی که ترانسفورماتور حذف می شود، بازدهی کل سیستم PV به اندازه 1-2 % بیشتر می شود. مهم ترین مزایای سیستم های PV بدون ترانسفورماتور در شکل 1 نشان داده شده اند. بازدهی بیشتر ، اندازه و وزن کمتر در مقایسه با سیستم های PV با ایزولاسیون گالوانیک از جمله این مزایا هستند (در هر دو سمت ac-dc).

اینورترهای بدون ترانسفورماتور ، در مقایسه با اینورترها با ایزوله سازی گالوانیک، بازدهی بهتری را حاصل می کنند. از سوی دیگر، در مواردی که ترانسفورماتور حذف می شود، رفتار حالت مشترک توپولوژی اینورتری ، از طریق خازن پارازیتی pv ، اثر زیادی را روی جریان نشتی زمین به جا می گذارد. Pwm دو قطبی ولتاژ حالت مشترک ثابتی تولید می کند. البته بازدهی مبدل کم است زیرا ولتاژ خروجی به شکل دو سطحی تعریف می شود. با استفاده از مدولاسیون PWM تک قطبی، خروجی مبدل دارای سه سطح است . البته در این حالت ولتاژ حالت مشترک دارای مولفه فرکانس بالا است و جریان نشتی زمین بسیار بزرگی تولید می شود. این پروژه توپولوژی بدون ترانسفورماتوری را معرفی کرده است. ضمناً راه حل جایگزینی نسبت به سوئیچ دوطرفه برای ایجاد حالت ولتاژ صفر پیشنهاد شده است. ولتاژ ثابت حالت مشترک در توپولوژی HB- ZVR و بازدهی بالای آن  ، این سیستم را به گزینه جذابی برای سیستم های PV بدون ترانسفورماتور بدل ساخته است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر PV بدون ترانسفورماتور تک فاز با بازدهی بالا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.