دانلود شبیه سازی مقاله تقویت الگوریتم دانه-درخت از طریق مکانیزم فیدبک

عنوان فارسی

تقویت الگوریتم دانه-درخت از طریق مکانیزم فیدبک برای بهینه سازی مسائل پیوسته

عنوان انگلیسی

Enhancing tree-seed algorithm via feed-back mechanism for optimizing continuous problems

کلمات کلیدی

الگوریتم بهینه سازی؛ الگوریتم درخت-دانه؛ TSA؛ مسائل پیوسته

درسهای مرتبط

مهندسی کامپیوتر؛ الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 29 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 71
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
86,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Applied Soft Computing Journal (مجله رایانش نرم کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (6 فایل شبیه سازی در محیط متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب الگوریتم دانه-درخت

مسائل بهینه به معنای تعیین مقدار تعدادی متغیر اختیاری تحت قیدهای معین برای بهینه سازی توابع هدف انتخاب شده، می باشد. این، مشخصه ذاتی دستیابی به بهترین یا مفیدترین (کمینه یا بیشینه) در یک وضعیت معین است. مسائل بهینه سازی حاوی فضای جواب ساختارمند گسسته یا پیوسته و مسائل بهینه سازی چندهدفی، و غیره می باشند. بنابراین، بهینه سازی در مسائل مهندسی، طراحی صنعتی، تحلیل طراحی و غیره بکار گرفته می شود. در عین حال، محاسبات الهام گرفته از طبیعت نیز در کاربردهای مهندسی بیش از پیش محبوب می شود. بسیاری از این فنآوریها از تکامل زیست شناسی که سیستم های زنده فوق العاده پیچیده ای را تولید کرده اند، الهام گرفته شده اند.

«الگوریتم بذر درخت» (TSA) یک الگوریتم جستجوی تصادفی مبتنی بر جمعیت نوین است که مزیت هایی در مسائل بهینه سازی پیوسته دارد. اما، تعدادی مسئله در روال جستجوی آن وجود دارد. مسئله (1): مکانیزم توازن اکتشاف و بهره برداری با یک ST ثابت پیاده سازی می شود و این مقدار ثابت در روند جستجوی تصادفی، غیرمعقول است؛ مسئله (2): مکانیزم تولید بذر به تصادف بدون ملاحظه فازهای جستجوی مختلف براساس ارزیابی تابع، حاصل می شود. برای رفع این دو مسئله، مکانیزم بازخورد باید ارتقا یابد. ابتدا، st_TSA برای حل مسئله (1) پیشنهاد می شود؛ دوم اینکه، ns_TSA برای ادامه حل مسئله (2) پیشنهاد می شود؛ در نهایت، برای ارث بردن این مکانیزم های بازخورد، یک fb_TSA نوین پیشنهاد شد و بوسیله 30 تابع معیار آزمون استاندارد از IEEE CEC 2014 با TSA پایه و انواع آن، مانند STSA، تایید شد. علاوه بر آن، GWO، ABC، SCA، DE، PSO و CLPSO برای تعدادی آزمایش مقایسه ای با ابعاد مختلف، بکار گرفته می شوند. نتایج محاسباتی نشان می دهند که مکانیزم بازخورد بهبود یافته برروی پارامترهای ST و ns می توانند قابلیت بهینه سازی TSA پایه را بخصوص در بهینه سراسری، بهبود دهند. کاربردی بودن fb_TSA پیشنهادی بوسیله 4 مسئله مهندسی واقعی در مقایسه با TSA، SCA، ABC و PSO، اثبات شده است.

این مقاله مربوط به سایت 2020 از سایت الزویر می باشد و شبیه سازی آن نیز در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است و در ادامه نیز تصویر مربوط به خروجی این شبیه سازی قرار داده شده است:

الگوریتم دانه درخت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تقویت الگوریتم دانه-درخت از طریق مکانیزم فیدبک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.