دانلود شبیه سازی مقاله اکولایزر سلول رزونانسی تک القاگر با ضرب کننده ولتاژ برای ابرخازن ها

عنوان فارسی

اکولایزر سلول رزونانسی تک القاگر دو سوئیچی با استفاده از ضرب کننده ولتاژ برای ابرخازن های متصل شده به صورت سری

عنوان انگلیسی

Double-switch single-inductor resonant cell equalizer using voltage multiplier for series-connected supercapacitors

کلمات کلیدی

اکولایزر یا متعادل کننده؛ اینورتر رزونانسی؛ ابرخازن (SC)؛ ضرب کننده یا چندبرابر کننده ولتاژ؛ عدم تعادل ولتاژ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 28
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
278,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Power Electronics and Motion Control Conference (کنفرانس بین المللی )
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اکولایزر سلول رزونانسی در ابرخازن های سری

ابرخازن ها (SC ها)، شامل خازن های یون لیتیوم، خازن های ترکیبی (هیبرید) می باشند که ویژگی های SC های متداول و باتریهای یون لیتوم را با هم ترکیب کرده اند، ادوات ذخیره انرژی هستند که از نظر عمر مفید، عملکرد، قابلیت توان، تحمل دما و بازده انرژی، نسبت به باتری های یون لیتیوم برتر هستند. SC ها عمدتاً در کاربردهای خودرویی و سیستم های بازمولد در صنایع استفاده شده اند، کاربردهایی که در آنها بافرهای انرژی با قابلیت توان زیاد برای برآورده کردن تقاضای توان زیاد کوتاه مدت لازم می باشند. با اینکه انرژی ویژه SC ها در مقایسه با باتری های ثانویه، قدری کمتر می باشند، اما SC ها نیز ظرفیت زیادی برای جایگزینی باتری های ثانویه سنتی دارند، بعد از اینکه عمر مفید برتر آنها در دامنه دمایی گسترده مدنظر قرار گیرد. عدم توازن ولتاژ پیل ناشی از تک تک خواص غیریکنواخت سلول های ذخیره انرژی سری شده می تواند باعث تنزل زودهنگام بخاطر اضافه شارژ یا اضافه تخلیه شود و ممکن است همچنین انرژی موجود برای پل ها را کاهش دهد. با افزایش تعداد اتصال سری پیل های ذخیره انرژی، غیریکنواختی پیل ها معمولاً افزایش می یابد؛ بنابراین، هرگونه نگرانی در مورد عدم توازن ولتاژ پیل، جدی تر می شود.

یک اکولایزر (مساوی کننده) پیل تشدید کننده تک سلفی دو کلیدی با استفاده از یک تضریب کننده ولتاژ در این پروژه پیشنهاد شده است. عملکرد کلید دوبل بدون کنترل بازخورد می تواند پیچیدگی مدار را به میزان قابل توجهی با کاهش تعداد کلیدهای مورد نیاز در مقایسه با اکولایزرهای متداول کاهش دهد و نیاز به کنترل فیدبک را برطرف کند. علاوه بر آن، از آنجایی که اکولایزر پیشنهادی با یک سلف کار می کند، می توان آنرا با یک «ضریب فرم» کم، طراحی نمود. بنابراین، پیکربندی مدار تک سلفی دو کلیدی، تعدادی مزیت عمده نسبت به توپولوژی های متداول بوجود می آورد. عملکرد اساسی اکولایزر پیشنهادی تحلیل شده و مدار معادل dc براساس تحلیل ریاضیاتی استخراج شد تا مکانیزم برابر سازی ولتاژ اثبات شود. تست مساوی سازی تجربی با استفاده از یک نمونه اولیه 2 واتی که در فرکانس ثابت با سیکل وظیفه ثابت کار می کند برای شش عدد SC سری، انجام شد. عدم توازن ولتاژ سلول به تدریج برطرف شد و انحراف معیار تا تقریباً 5 mV در انتهای آزمایش، کاهش یافت.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

ابرخازن سری

عدم تعادل ولتاژ

ضرب کننده یا چندبرابر کننده ولتاژ

اینورتر رزونانسی

اکولایزر یا متعادل کننده

اکولایزر سلول رزونانسی تک القاگر دو سوئیچی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اکولایزر سلول رزونانسی تک القاگر با ضرب کننده ولتاژ برای ابرخازن ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.