دانلود شبیه سازی مقاله بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR) برای مسائل کیفیت توان

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی یک بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR) برای مسائل کیفیت توان – افت و خیز ولتاژ

عنوان انگلیسی

Modeling and simulation of a Dynamic Voltage Restorer (DVR) for power quality problems-voltage sags and swells

کلمات کلیدی

بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR)؛ مسائل کیفیت توان؛ مدولاسیون عرض پالس سینوسی (SPWM)؛ افت و خیز ولتاژ؛ مبدل منبع ولتاژ (VSC)

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
47,600تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Advances in Engineering, Science and Management (ICAESM) (کنفرانس بین المللی پیشرفت ها در مهندسی، علوم و مدیریت)
ترجمه: دارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب DVR در بررسی کیفیت توان

در حال حاضر، دستگاه ‌های صنعتی مدرن، معمولا بر اساس دستگاه های الکترونیکی نظیر کنترل‌کننده‌ های منطقی قابل برنامه‌ریزی و درایوهای الکترونیکی می باشند. لازم به ذکر است که دستگاه های الکترونیکی نسبت به اختلالات بسیار حساس بوده و در برابر مسائل مربوط به کیفیت توان نظیر کاهش ولتاژ، تورم و هارمونیک، دارای تحمل کمتری هستند. همچنین، افت ولتاژ به ‌عنوان یکی از شدیدترین اختلالات در تجهیزات صنعتی به شمار می آید. پشتیبانی ولتاژ در یک بار با تزریق توان راکتیو در نقطه بار کوپلینگ مشترک، محقق می شود. نصب خازن های شنت سوئیچ شده مکانیکی در پایانه های اولیه ترانسفورماتور توزیع، روش معمول برای انجام این کار می باشد. همچنین ممکن است سوئیچینگ مکانیکی بر اساس یک برنامه، از طریق سیگنال‌های سیستم کنترل نظارتی و اکتساب داده (SCADA)، از طریق زمانبندی یا بدون هیچگونه سوئیچینگی باشد. مسئله ای که وجود دارد این است که انتقال سرعت بالا را نمی توان جبران نمود. همچنین در چارچوب زمانی محدود دستگاه های سوئیچینگ مکانیکی برخی از افت ولتاژها و تورم ها تصحیح نمی شوند. همچنین، ممکن است از شیرهای ترانسفورماتور استفاده شود، اما تعویض شیر کمتر از حد بار، هزینه بر است. همچنین، استفاده از یک بازگردان ولتاژ دینامیک (DVR)، یکی دیگر از راه حل های الکترونیکی قدرت برای تنظیم ولتاژ به شمار می آید. همچنین،  DVRها گروهی از ادوات توان سفارشی برای ارائه کیفیت توان توزیع قابل اعتماد می باشند. آنها برای جبران کاهش و تورم ولتاژ از مجموعه ای از فناوری های تقویت ولتاژ با استفاده از سوئیچ های حالت جامد استفاده می کنند. معمولا کاربردهای DVR برای بارهای حساسی هستند که ممکن است به علت نوسانات ولتاژ سیستم شدیدا تحت تأثیر قرار گیرند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

امروزه با توجه به حساسیت دستگاههای الکترونیکی پیچیده، تاثیر اختلالات توان بر تمام سیستم ‌های الکتریکی افزایش می‌یابد. همچنین، در برخی از دستگاه‌ های حساس، یک اختلال موقت می‌تواند به بروز اختلال در داده‌ ها، قطع ارتباطات، خرابی سیستم و تجهیزات و غیره منجر شود. افزایش ولتاژ برق می تواند به آسیب قطعات اصلی و ارزشمند منجر شود. شایان ذکر است که مسائل مربوط به کیفیت توان شامل طیف وسیعی از اختلالات نظیر کاهش ولتاژ، تورم، فیلیکر، اعوجاج هارمونیک، حالت های گذرای ضربه ای و وقفه می باشد.

در این پروژه، مسائل مربوط به کیفیت توان نظیر افت و خیز ولتاژ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. تکنیک های جبران دستگاه الکترونیکی توان سفارشی DVR نیز در این پژوهش ارائه شده است. همچنین در مطالعه حاضر، برای افت و خیز ولتاژ و نتایج کامل، طراحی و کاربردهای DVR ارائه شده است. علاوه بر این، منبع ولتاژ VSC با کمک مدولاسیون عرض پالس سینوسی (SPWM) پیاده ‌سازی شده است. طرح کنترلی طراحی شده در شرایط مختلف عملکردی بررسی شده و در هر مورد بسیار مقاوم بوده است. همچنین، از امکانات گرافیکی بسیار پیشرفته موجود در متلب/ سیمولینک برای مدلسازی و شبیه سازی یک DVR استفاده شده است. شبیه سازی های انجام گرفته در این پروژه حاکی از آن است که DVR قابلیت تنظیم ولتاژ نسبتاً بهتری را امکانپذیر می کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بازیاب ولتاژ دینامیک (DVR) برای مسائل کیفیت توان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.