دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل یک D-STATCOM جهت بهبود کیفیت ولتاژ

عنوان فارسی

تجزیه و تحلیل و شبیه سازی یک D-STATCOM جهت بهبود کیفیت ولتاژ

عنوان انگلیسی

Analysis and Simulation of a D-STATCOM for Voltage Quality Improvement

کلمات کلیدی

کیفیت توان؛ سیستم ذخیره سازی انرژی (ESS)؛ D-STATCOM؛ فلیکر ولتاژ؛ قاب مرجع سنکرون (SRF)

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : Research Gate
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
researchgate
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Australian Journal of Basic and Applied Sciences (مجله علوم پایه و کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات مختصر شبیه سازی در 3 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

D-STATCOM برای بهبود کیفیت ولتاژ

آشفتگی ها در بهره برداری و بارهای مشتری ها، باعث نوسانات، گذرایی های ولتاژ ترمینال و اعوجاج در شکل موج شبکه قدرت می شوند. کنترلرهای قدرت برای سیستم های توزیع، یعنی ادوات قدرت سفارشی، قادر به بهبود قابلیت اطمینان و کیفیت توان تحویل داده شده به مشتریان می باشند. یک جبرانساز استاتیک توزیع یا D-STATCOM، یک کنترلر توان پاسخ سریع حالت جامد است که کنترل ولتاژ انعطاف پذیر در نقطه اتصال به فیدر توزیع شبکه برق، جهت بهبود «کیفیت توان» (PQ) را حاصل می کند. می تواند هر دوی توان اکتیو و راکتیو را با سیستم توزیع با تغییر دادن دامنه و زاویه فاز ولتاژ مبدل، با توجه به ولتاژ ترمینال خط، مبادله کند، اگر یک «سیستم ذخیره انرژی» (ESS) در شین DC شامل گردد. نتیجه حاصله، یک جریان کنترل شده گذرنده از راکتانس (tie)، بین D-STATCOM و شبکه توزیع است. این امر، D-STATCOM را قادر می سازد تا نوسانات ولتاژ را رفع کند و ضریب توان سیستم های توزیع ضعیف را به صورت بلادرنگ و لحظه ای، تصحیح نماید. بطور کلی، D-STATCOM را می توان برای انجام تنظیم ولتاژ، تصحیح ضریب توان، جبرانسازی هارمونیک ها و هموارسازی بار، مورد استفاده قرار داد. در شرایط حالت گذرا، D-STATCOM، توان راکتیو پیش فاز یا پسفاز را برای پایداری سیستم اکتیو، تصحیح ضریب توان و متوازن سازی بار و یا جبرانسازی هارمونیک یک بار خاص، فراهم می کند. D-STATCOM به عنوان یکی از ادوات امیدوارکننده نه تنها برای رفع افت موقتی ولتاژ، بلکه مجموعه ای از راهکارهای کیفیت توان دیگر، مانند تثبیت ولتاژ، سرکوب سوسو زدن، تصحیح ضریب توان و کنترل هارمونیک، می باشد. D-STATCOM قابلیت بیشتری برای حفظ جریان راکتیو در ولتاژ کم، کاهش مساحت کاربری زمین، حاصل می کند و می توان آنرا به عنوان یک پشتیبان ولتاژ یا فرکانس با جایگزینی خازن ها با باتری ها، به عنوان ذخیره کننده انرژی، تعمیم و توسعه داد. طرح کنترل چندسطحی پیشنهادی برای D-STATCOM/BESS یکپارچه، براساس مفاهیم توان لحظه ای برروی قاب مرجع dq دوار می باشد. این پروژه مدلی برای D-STATCOM جهت رفع سوسوی ولتاژ، ارائه می دهد. پراستفاده ترین روش برای جبرانسازی سوسوی ولتاژ، با تنظیم مولفه های پسیو «کوره قوس الکتریکی» (EAF)، جبرانساز VAR استاتیک (SVC) و D-STATCOM، می باشد.

در این پروژه، کنترلر D-STATCOM با استفاده از نظریه مرجع سنکرون، استخراج می شود. این مدل در بستر MATLAB/SIMULINK شبیه سازی می شود و عملکرد کنترلر D-STATCOM با استفاده از نظریه dq برای رفع سوسوی ولتاژ، ارزیابی می شود. ثابت شده که این کنترلر برای رفع سوسو یا فیلکر با بهبود پاسخ دینامیک سیستم و جبرانسازی جریان های راکتیو، با کمک رفع سوسوی ولتاژ، موثر می باشد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نیز خروجی های آن قرار داده شده است:

در این پروژه برای جبران فلیکر ولتاژ از یک D-statcom استفاده شده است. ساختار مداری به صورت زیر می باشد.

D-STATCOM

سیستم ذخیره سازی انرژی (ESS)

قاب مرجع سنکرون (SRF)

خروجی های بدست آمده از این شبیه سازی نشان می دهند که ولتاژ شبکه با این روش بهبود چشمگیری داشته است.

تغییرات ولتاژ – جریان و توان شبکه:

تغییرات ولتاژ و جریان اینورتر:

تغییرات توان اکتیو و راکتیو statcom:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل یک D-STATCOM جهت بهبود کیفیت ولتاژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.