دانلود شبیه سازی مقاله بهبود تقسیم توان در ریزشبکه مستقل با استراتژی کنترل غیرمتمرکز

عنوان فارسی

بهبود تقسیم توان در ریزشبکه های مستقل با استراتژی کنترل غیرمتمرکز

عنوان انگلیسی

Power Sharing Improvement in Standalone Microgrids with Decentralized Control Strategy

کلمات کلیدی

ریزشبکه؛ منابع پراکنده؛ تقسیم توان؛ برنامه ریزی توان راکتیو؛ پاسخ پویا؛ بهبود کیفیت توان؛ کنترل سیستم قدرت؛ پایداری سیستم قدرت

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 19
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Taylor & Francis
قیمت دانلود مقاله
98,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی

ناموجود

آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electric Power Components and Systems (سیستم ها و اجزای توان الکتریکی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب تقسیم توان در ریزشبکه

در سالهای اخیر، پیدایش DR ها و DG در شبکه‌های توزیع، به ظهور زمینه‌های جدید تحقیقاتی در سیستم‌های قدرت منجر شده است. همچنین شایان ذکر است که، به دلیل همسویی عرضه و بارها و قابلیت ترکیب منابع انرژی تجدیدپذیر در یک سیستم، استفاده از DG مزایای زیادی نظیر تعویق هزینه خط انتقال، افزایش قابلیت اطمینان و کارایی را به همراه آورده است. همچنین مفهوم DG ، مفهوم جدید دیگری تحت عنوان  MGرا به وجود آورده است. به طور کلی می توان اینگونه عنوان کرد که،MG  گروهی از بارها و واحدهای DG یا MS ها است که می تواند به عنوان یک سیستم متصل به شبکه یا مستقل عمل کرده و به نحو موثری بارهای محلی را تامین کند. علاوه بر این، اخیرا در زمینه هایی نظیر کنترل، حفاظت و جنبه های اقتصادی MG ها نیز تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است. همچنین این موضوع که یک MG  بایستی در هر دو حالت متصل به شبکه و حالت مستقل (که به عنوان جزیره ای یا خودگردان نیز شناخته می شود) عمل کند، باعث ایجاد مسائل قابل بحث فراوانی در تحقیقات شده است. همچنین لازم به ذکر است که، از لحاظ کنترل کلی، دو رویکرد اصلی یعنی استراتژی های کنترل متمرکز و غیرمتمرکز نیز مطرح  شده است. به عبارتی می توان اینگونه عنوان کرد که، استراتژی کنترل متمرکز مبتنی بر یک مرکز کنترل می باشد و برای MS ها در یک MG ، سیگنال های کنترل اصلی را از طریق پیوندهای ارتباطی پرسرعت ارائه می دهد که در واقع نوعی اشکال رویکرد متمرکز محسوب می شود. از طرف دیگر، هر MS  در استراتژی کنترل غیرمتمرکز، به طور مستقل عمل می کند، که بدان معناست که سیستم کنترل آن تنها وابسته به پارامترهای موجود محلی بوده و سیستم های قابل اعتمادتری را ارائه می دهد.

علاوه بر این بر طبق بررسی های صورت گرفته، اشتراک گذاری مناسب توان اکتیو/راکتیو در بین MS ها به منظور جلوگیری از گردش جریان در بین آنها و جلوگیری از اضافه بار احتمالی، یکی از چالش های موجود در زمینه MG ها با یک استراتژی کنترل غیرمتمرکز به شمار می آید. از طرف دیگر، بسیاری از MS ها از طریق مبدل های الکترونیک قدرت به شبکه متصل می شوند. از اینرو، MG متشکل از یک MS مبتنی بر مبدل را می توان به عنوان شبکه ای از مبدل های الکترونیکی قدرت متصل موازی تلقی نمود. در نتیجه، اشتراک گذاری توان بین MS ها در حقیقت، نوعی اشتراک گذاری توان بین مبدل های موازی متصل در MG با MS های مبتنی بر مبدل غالب محسوب می شود. اخیرا استفاده از ویژگی های دروپ به عنوان روشی برای  اشتراک گذاری توان اکتیو/راکتیو بین مبدل های متعدد بدون رابط سیگنال کنترلی به کار گرفته شده است. لازم به ذکر است که، روش پیشنهادی در مواردی که خطوط اتصال بین MSها دارای امپدانس ناچیز یا  جزئی هستند، نظیر موازی سازی چندین منبع تغذیه بدون وقفه، به نتایج قابل قبولی منجر شده است. با این وجود، در یک MG که در آن فواصل فیزیکی و/یا الکتریکی بین MS‌ها دارای عدم تقارن و برخی اوقات پارامترهای مجهول هستند، روش دروپ نمی‌تواند به اشتراک گذاری توان راکتیو قابل قبولی در بین MS‌ها منجر شود.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) ورژن 2013a انجام شده است.

در این پروژه، روشی برای اشتراک گذاری ایده آل توان راکتیو در MG ها با پیکربندی دلخواه مطرح شده است. همچنین، روش پیشنهادی بر اساس اصلاح پارامترهای مشخصه دروپ ارائه شده است. لازم به ذکر است که، فرآیند اصلاح هنگامیکه تغییری در یک شبکه روی می دهد، یعنی تغییر بار یا تولید، آغاز می شود. همچنین، یافته های بدست آمده حاکی از آن است که استفاده از یک ترکیب خطی مناسب از P و Q در طی فرآیند اصلاح به بهبود قابل ملاحظه رفتار پویا منجر می‌شود. همچنین، برای تشخیص عملکرد پایدار و انتقال یکنواخت بین فواصل عادی و اصلاح، پایداری سیستم نیز مورد تحلیل قرار گرفته است. علاوه بر این برای نشان دادن اعتبار تحلیل، شبیه سازی هایی نیز صورت گرفته است. به علاوه، کاربرد روش پیشنهادی در سیستمی با خطوط بسیار مقاوم نیز به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین، مباحثی نیز در خصوص محدودیت اشتراک گذاری توان راکتیو ایده‌آل به علت الزامات کیفیت توان، به‌ خصوص محدوده دامنه ولتاژ رضایت بخش در باس های مختلف شبکه مطرح شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود تقسیم توان در ریزشبکه مستقل با استراتژی کنترل غیرمتمرکز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.