دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو در مزارع بادی DFIG برای تنظیم ولتاژ

عنوان فارسی

استراتژی کنترل توان راکتیو در مزارع بادی DFIG برای تنظیم ولتاژ شبکه قدرت

عنوان انگلیسی

Reactive Power Control Strategy of DFIG Wind Farms for Regulating Voltage of Power Grid

کلمات کلیدی

ژنراتور القایی دو سو تغذیه (DFIG)؛ کنترل توان راکتیو؛ کنترل ولتاژ؛ محدودیت توان

درسهای مرتبط

کنترل توان راکتیو

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
149,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE General Meeting Power & Energy Society (مجمع عمومی انرژی و توان)
ترجمه: دارد (ترجمه 15 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل توان راکتیو در مزارع بادی

امروزه، مزارع باد بیشتر و بیشتری به شبکه قدرت متصل شده اند. خطوط انتقال طولانی، معمولاً برای اتصال لازم می باشند، زیرا اکثر مزارع باد، در مناطق دوردست یا در دریا، واقع شده اند. توان اکتیو خروجی مزارع باد، متغیر و گهگاهی است که این بخاطر سرعت باد تغییر پذیر است و این امر پایداری ولتاژ شبکه های قدرت محلی را تهدید می کند. توان راکتیو بیشتری برای حفظ ولتاژ در برابر افت ولتاژ، لازم است. از آنجایی که یک مزرعه باد، از توربین های بادی بسیاری تشکیل شده است، مدهای عملکردی و کنترل توربین های باد، تاثیر زیادی بر پایداری ولتاژ شبکه های قدرت محلی، دارد. «مولد القایی دو سوتغذیه» (DFIG)، کاربرد گسترده ای در مزارع باد دارد، زیرا از مزیت های بسیاری برخوردار است که یکی از آنها، کنترل تزویج زدایی شده (تفکیک شده) توان اکتیو و راکتیو، می باشد. علاوه بر آن، هر دوی استاتور و «مبدل طرف شبکه» (GSC) یک DFIG می تواند توان راکتیو را درون شبکه تزریق کند تا به حفظ ولتاژ نوسانات، کمک نماید. همانگونه که ذکر شد، ولتاژ یک شبکه قدرت متصل شده به صورت ضعیف به مزرعه های باد، معمولاً ناپایدار است، بنابراین، در نظر گرفتن توان راکتیو از DFIG ها، باعث می شود جبرانسازی را انعطاف پذیر کند.

این پروژه، محدودیت های توان راکتیو یک توربین باد DFIG را به نحو کیفی تحلیل می کند و یک استراتژی کنترل توان راکتیو انعطاف پذیرتر یک مزرعه باد DFIG متصل به شبکه را پیشنهاد می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که استراتژی کنترلی پیشنهادی می تواند، به طرز اعجاب آوری، نوسانات ولتاژ در PCC ناشی از تغییرات بار، را سرکوب کند. این استراتژی کنترلی، هدفش انتخاب توربین های باد DFIG هرچه کمتر برای مشارکت در تنظیم ولتاژ و تولید توان راکتیو تقاضا شده توسط شبکه، می باشد. اگر حداکثر توان راکتیو تولید شده توسط مزرعه باد هنوز نتواند تقاضای شبکه را برآورده کند، آنگاه مزرعه باد، توان اکتیو معینی را برای تولید توان راکتیو بیشتر، فدا می کند. این استراتژی را می توان هنگامی بکار گرفت که آشفتگی های بار، رخ دهد. خطاهای اتصال کوتاه، رخ نمی دهند، زیرا کنترل قابلیت عبور از خطا، به حیطه پژوهشی این پروژه، تعلق ندارد. این استراتژی باعث تنظیم ولتاژ دخیل در مزرعه های باد می شود، بنابراین، گزینه های بیشتری برای شبکه در برنامه ریزی بلادرنگ، فراهم می کند. گروه بندی دینامیک واحدها و تخصیص بهینه توان راکتیو بین واحدها نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

استراتژی کنترل توان راکتیو در مزارع بادی DFIG

تنظیم ولتاژ شبکه قدرت

محدودیت توان

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو در مزارع بادی DFIG برای تنظیم ولتاژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.