دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو برای پایداری ولتاژ سیستم قدرت دیزلی – بادی

عنوان فارسی

کنترل توان راکتیو برای پایداری ولتاژ سیستم قدرت دیزلی – بادی ترکیبی مستقل مبتنی بر کنترل پیش بین مدل عملکردی

عنوان انگلیسی

Reactive power control for voltage stability of standalone hybrid wind–diesel power system based on functional model predictive control

کلمات کلیدی

ژنراتورهای آسنکرون؛ نیروگاه توان دیزلی؛ سیستم قدرت ترکیبی؛ کنترل بهینه؛ پایداری سیستم قدرت؛ کنترل پیش بین؛ کنترل توان راکتیو؛ ژنراتورهای سنکرون؛ نیروگاه های بادی

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت؛ کنترل توان راکتیو؛ انرژی های نو؛ تولید و نیروگاه

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 30
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
139,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Renewable Power Generation (مجله تولید توان تجدیدپذیر)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد (9 صفحه) + (فایل ویدئویی 4 دقیقه ای که به نحوه ران کردن شبیه سازی ها را نمایش داده است) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در محیط متلب با فرمت های .m و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل توان راکتیو مبتنی بر کنترل پیش بین

در چند دهه اخیر، ارزیابی بالقوه منابع قدرت سازگار با محیط زیست پایدار و بهبود فنآوری انجام شده اند بگونه ای که تولید توان مقرون به صرفه و مطمئن امکان پذیر شده است. منابع تجدیدپذیر مختلف در مکان های جغرافیایی مختلف نزدیک به بارها، وجود دارند، بنابراین جدیدترین گرایش، داشتن سیستم قدرت پراکنده است. مثال های چنین سیستم هایی، سیستم «باد-دیزل» است. این سیستم با عنوان «سیستم های قدرت هیبرید» شناخته می شوند. مزیت سیستم های قدرت هیبرید، ترکیب تولید برق همیشه موجود دیزلی و انرژی بادی موجود در محل و بدون آلودگی می باشد. همچنین، با استفاده از چنین سیستم قدرت هیبرید، می توان مصرف سالانه سوخت دیزل و همچنین سطح آلودگی را کاهش داد.

این پروژه، کنترلر پیش بینی کننده مدل تابعی متمرکز مقاوم برای پایداری ولتاژ یک سیستم تولید دیزل بادی هیبرید با ملاحظه یک مدل تابع تبدیل از طریق یک تحلیل سیگنال کوچک را مورد بررسی قرار می دهد. این طرح شامل یک مولد سنکرون درایو شده با موتور دیزل، مولد القایی درایو شده با توربین بادی، بار استاتیک و یک SVC کنترل شده با تریستور، می باشد. مدل کنترل توان راکتیو اتوماتیک با استفاده از معادلات پخش توان راکتیو برای سیستم تولید برق هیبرید پیشنهادی، ایجاد شدند. ولتاژ ترمینال شینه بار، با کنترل هر دوی ولتاژ تحریک SG و زاویه آتش تایریستور SVC، تثبیت می شود. FMPC از توابع لاوگر ارتونرمال برای بیان مسیر ورودی کنترل، که به میزان زیادی محاسبه بلادرنگ را کاهش می دهد، استفاده می کند. همچنین، وزن بندی داده های نمایی برای کاهش مسائل عددی استفاده می شود. محدودیت ها و قیدهایی بر هر دوی زاویه آتش تاریستور و ولتاژ تحریک میدان، تحمیل می شوند. شبیه سازی هایی برای ارزیابی اثربخشی سیستم، انجام شدند. سیستم تولید برق بادی-دیزلی هیبرید با کنترلر پیشنهادی از طریق تغییر پله در توان راکتیو بار و توان ورودی بادی، تست شده است. نتایج اثبات می کنند که این کنترلر در تثبیت ولتاژ ترمینال یک سیستم تولید باد-دیزل هیبرید خودمتکی در برابر انحراف بار و توان باد، موفق می باشد و در برابر تغییر پارامترهای سیستم، مقاوم است. علاوه بر آن، این کنترلر عملکرد بسیار بهتر و بار محاسباتی کمتر در مقایسه با کنترلر پیش بینی کننده مدل کلاسیک دارد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

کنترل توان راکتیو برای پایداری ولتاژ

سیستم قدرت دیزلی – بادی ترکیبی مستقل

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو برای پایداری ولتاژ سیستم قدرت دیزلی – بادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.