دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو یک مزرعه بادی متصل به شبکه

عنوان فارسی

کنترل توان راکتیو یک مزرعه بادی متصل به شبکه بر اساس برنامه نویسی پویای وفقی

عنوان انگلیسی

Reactive power control of grid-connected wind farm based on adaptive dynamic programming

کلمات کلیدی

هوش محاسباتی؛ برنامه نویسی دینامیک تطبیقی؛ ژنراتور القایی دو سو تغذیه؛ مزرعه بادی؛ سیستم قدرت؛ کنترل تطبیقی

درسهای مرتبط

کنترل توان راکتیو؛ دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 32
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
48,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 25 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Neurocomputing
ترجمه: دارد (ترجمه 25 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (در قالب 4 صفحه به توضیحات مرتبط با شبیه سازی و نحوه اجرای آن پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل توان راکتیو در مزرعه بادی

توسعه انرژی های تجدیدپذیر برای دسترسی به سیستم های تولید برق پایدار، کارآمد و پاک، به یک موضوع تحقیقاتی خیلی مهم در سطح جهانی تبدیل شده است. از بین منابع مختلف انرژی های تجدیدپذیر، توان بادی بیشترین سرعت رشد در سطح جهانی را دارا می باشد. هرچند باد، ماهیتی تصادفی و غیرثابت/ متغیر –تناوبی دارد، اما اصلی ترین مشکل در توسعه چنین انرژی، فقدان روش های کنترلی بهینه است. در این پروژه، تمرکز ما روی کنترل توان راکتیو مبتنی بر برنامه ریزی دینامیک تطبیقی (ADP) قرار دارد. این روش کنترلی برای مزارع بادی تحت خطای شبکه اعمال می شود. به طور کُلی، مولدهای توان بادی به سه نوع اصلی تقسیم می شوند : مولد القایی قفس سنجابی، مولد سنکرون مغناطیس دائمی، و مولد القایی با تغذیه دوگانه (DFIG). DFIG به صورت گسترده در سیستم های توان بادی، بدلیل مزیت های بالقوه اش نسبت به دو نوع دیگر بکار می رود. ویژگی های DFIG عبارتند از بازدهی بالا، کنترل انعطاف پذیر و نیاز به سرمایه گذاری کم. استاتور DFIG متصل به شبکه برق است، این در حالیست که روتور از طریق مبدل پشت به پشت به شبکه برق وصل می شود. مبدل تنها 20-30 % ظرفیت اسمی DFIG را دریافت می کند زیرا مبدل فقط جریان تحریک DFIG را تامین می کند. مبدل پشت به پشت شامل 3 بخش است، مبدل سمت روتور (RSC)، مبدل سمت شبکه (GSC)، خازن لینک DC.

در این پروژه، راجع به کنترل توان راکتیو سیستم توربین بادی مبتنی بر ADP صحبت می کنیم. جزئیات معماری سیستم، و نیز مدل توسعه داده شده در متلب/ سیمولینک، با جزئیات کامل تشریح شده اند. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که کنترل کننده ADP، قادرست عملکرد دینامیک سیستم توربین بادی را به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا بدهد. به طور خاص، نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که پس از حذف اغتشاش و بازیابی از خطا، منجر به کاهش قابل ملاحظه اضافه ولتاژ/ فلش ولتاژ و اورشوت توان اکتیو و ولتاژ مزرعه بادی می شوند. همچنین کنترل کننده ADP این قدرت را خواهد داشت که پایداری و خاصیت میرایی سیستم را ارتقا بدهد. هنگامی که نفوذ انرژی بادی به شبکه قدرت افزایش می یابد، کنترل بلادرنگ و دقیق به یک موضوع مهم و چالش برانگیز در سطح اجتماعی تبدیل شده است. این بهبود عملکرد مستلزم این است که الگوریتم کنترلی قدرت یادگیری بیشتری داشته باشد، و تعامل بلادرنگ بهتری با محیط دائماً در حالت تغییر برقرار نماید. با توسعه های اخیر در رابطه با معماری های جدید ADP، به عنوان مثال طراحی سلسله مراتبی ADP، جالب خواهد بود که بررسی نماییم چگونه جدیدترین تکنیک های ADP، نسبت به تحقیقات سیستم های قدرت و توسعه شبکه هوشمند کاربرد دارند. علاوه بر این، سوای مطالعات مدلسازی و شبیه سازی، مطالعه ویژگی های تحلیل پایداری و مقاومت رویکردهای ADP موضوع مهمی است. بدین ترتیب کنترل سیستم قدرت بگونه ای خواهد بود که پشتیبانی لازم را از چنین تکنیک هایی به عمل می آورد. در نهایت، علاوه بر بنچ مارک های مطالعه شده در این پروژه، مدلسازی و تحلیل سناریوهای سیستم های قدرت بزرگ و پیچیده، برای نشان دادن کارایی ADP برای سیستم کنترلی پیچیده در زمره موضوعات جالب توجه قرار می گیرند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) پیاده سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های آن قرار داده شده است:

کنترل PI

کنترل ADP

مقدار موثر دامنه ولتاژ باس توربین بادی

اتصال کوتاه 3 فاز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان راکتیو یک مزرعه بادی متصل به شبکه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.