دانلود شبیه سازی مقاله تنظیم توان اکتیو و راکتیو مستقیم در DFIG با کنترل مد لغزشی

عنوان فارسی

تنظیم توان اکتیو و راکتیو مستقیم در DFIG با استفاده از روش کنترل مد لغزشی

عنوان انگلیسی

Direct Active and Reactive Power Regulation of DFIG Using Sliding-Mode Control Approach

کلمات کلیدی

فرکانس سوئیچینگ ثابت؛ کنترل توان مستقیم (DPC)؛ ژنراتورهای القایی دو سو تغذیه (DFIG)؛ کنترل مد لغزشی (SMC)؛ توان بادی

درسهای مرتبط

انرژی های نو؛ کنترل

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 29
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
98,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Energy Conversion (مجله تبدیل انرژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : در یک فایل راهنمای 5 صفحه ای، به توضیحات مربوط به شبیه سازی و نحوه ران کردن پرداخته شده است شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل توان اکتیو و راکتیو در DFIG

مولدهای القایی دو سو تغذیه (DFIG ها)، کاربرد گسترده ای در سیستم های تولید برق بادی مدرن دارند که این امر بخاطر عملکرد سرعت متغیر، قابلیت توان اکتیو و راکتیو چهار تربیع، هزینه مبدل کم، کاهش تلفات کم در مقایسه با راهکارهای دیگر مانند مولدهای القایی سرعت ثابت یا مولدهای سنکرون کاملاً تغذیه شده، با مبدل های اندازه کامل، می باشد. کنترل کلاسیک DFIG های متصل به شبکه، معمولاً براساس «کنترل برداری» (VC) «مبتنی بر ولتاژ استاتور» یا «مبتنی بر شار استاتور» (SFO)، می باشد. این طرح، جریان روتور را به مولفه های توان اکتیو و راکتیو در قاب مرجع سنکرون، تجزیه می کند. کنترل توان اکتیو و راکتیو لحظه ای استاتور، سپس با تنظیم جریان های روتور تجزیه شده، با استفاده از کنترلرهای «تناسبی-انتگرالی» (PI)، حاصل می شود. یکی از معایب اصلی این طرح کنترلی، این است که عملکرد آن به میزان زیادی به تنظیم پارامترهای PI و پارامترهای دقیق ماشین مانند اندوکتانس و مقاومت استاتور و روتور، وابسته است. بنابراین، عملکرد ممکن است تنزل پیدا کند هنگامی که پارامترهای واقعی ماشین از مقادیر استفاده شده در سیستم کنترل، منحرف شوند. با ملاحظه عملکرد گسسته در اینورترهای منبع ولتاژ، کنترل گشتاور مستقیم (DTC)، به عنوان جایگزینی برای کنترل VC برای ماشین های القایی، پیشنهاد شده است. استراتژی DC، تنظیم گشتاور مستقیم برای گشتاور ماشین حاصل می کند، پیچیدگی استراتژی VC را کاهش می دهد و استفاده از پارامترهای ماشین را به حداقل می رساند. در ابتدا، روش DTC پایه، مستقیماً گشتاور و شار را با انتخاب بردارهای ولتاژ از یک جدول جستجوی (LUT) از پیش تعریف شده، براساس اطلاعات شار و گشتاور استاتور، کنترل می کند.

این پروژه، یک DPC جدید برای سیستم های DFIG متصل به شبکه براساس روش SMC، پیشنهاد کرده است. نتایج شبیه سازی برروی سیستم DFIG متصل به شبکه 2 مگاواتی، بدست آمدند و با نتایج VC کلاسیک و LUT DPC متداول، مقایسه شدند. ویژگی های اصلی استراتژی DPC مبتنی بر SMC پیشنهادی، از این قرارند:

  • عدم نیاز تبدیل مختصات همگام (سنکرون)، و عدم نیاز به اطلاعات زاویه ای ولتاژ شبکه یا شار استاتور.
  • بهبود عملکرد گذرا مشابه با LUT FPC متداول
  • طیف های هارمونیک جریان استاتور و روتور حالت پایدار، در سطح یکسان با استراتژی VC کلاسیک حفظ می شوند که این بخاطر استفاده از روش مدولاسیون SVM می باشد.
  • پاسخ های حالت پایدار و گذرا به تغییرات پارامترهای ماشین، حساس نیستند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

DFIG

تنظیم توان اکتیو و راکتیو مستقیم

توان بادی

ژنراتورهای القایی دو سو تغذیه (DFIG)

کنترل توان مستقیم

فرکانس سوئیچینگ ثابت

روش کنترل مد لغزشی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تنظیم توان اکتیو و راکتیو مستقیم در DFIG با کنترل مد لغزشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.