دانلود شبیه سازی مقاله جایابی بهینه کاندیشنر توان اکتیو در سیستم توزیع با الگوریتم کرم شب تاب

عنوان فارسی

جایابی بهینه کاندیشنر توان اکتیو در سیستم های توزیع با استفاده از الگوریتم کرم شب تاب گسسته اصلاح شده برای بهبود کیفیت توان

عنوان انگلیسی

Optimum placement of active power conditioner in distribution systems using improved discrete firefly algorithm for power quality enhancement

کلمات کلیدی

کاندیشنر توان اکتیو؛ جایابی بهینه؛ الگوریتم کرم شب تاب گسسته؛ کیفیت توان

درسهای مرتبط

جایابی بهینه؛ کیفیت توان؛ الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 47
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
89,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Applied Soft Computing (رایانش نرم کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد (6 صفحه در قالب فایل ورد که به توضیحاتی در مورد این شبیه سازی پرداخته است) شبیه سازی : دارد (4 ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بهبود کیفیت توان با الگوریتم کرم شب تاب

در چند دهه گذشته، رخداد آشفتگی های کیفیت توان، مانند اعوجاج هارمونیک و افت موقت ولتاژ (sag) در سیستم های توزیع، رو به افزایش بوده است و به یکی از نگرانی های اساسی تبدیل شده است. این آشفتگی ها ممکن است باعث اختلال در تاسیسات و سیستم های فرآیندی، و در نتیجه ساعت ها تعطیلی و زیان های بازده زیاد برای خدمات شهری و مشتریان، شوند. بنابراین، توان تحویل داده شده باید دائماً تحت نظارت قرار گیرد و بهبود یابد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت توان در محدوده مبنای از پیش تعریف شده می باشد. راهکارهای سنتی برای بهبود کیفیت توان، بکار گیری فیلترهای هامونیک پسیو و سلف های زیگ-زاگ می باشند، با این حال، بهترین و موثرترین راهکار برای رفع آشفتگی های کیفیت توان و حفاظت از تجهیزات حساس، نصب انواع صحیح «ادوات توان مشتری» (CPD ها)، مانند «حالت دهنده توان اکتیو» (APC)، احیا کننده ولتاژ دینامیک، جبرانساز استاتیک و حالت دهنده کیفیت توان یکپارچه، می باشد. جانمایی و اندازه یابی CPD ها، باید براساس امکان پذیری اقتصادی تعیین شود، که در آن بهینه سازی معمولاً در این رویه مورد ملاحظه قرار می گیرد. در دو دهه گذشته، انواع مختلف الگوریتم بهینه سازی مبتنی جمعیت مانند روش مبتنی بر کندوی عسل، الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذره، الگوریتم جستجوی فاخته، الگوریتم کرم شب تاب، توسعه و کاربرد گسترده ای در بسیاری از کاربردهای صنعتی، مانند طراحی سازه، عملیات های معدنکاری و سیستم های قدرت، داشته اند. علاوه بر آن، الگوریتم های بهینه سازی تکاملی ترکیبی، مانند الگوریتم تکاملی تاگوچی-دیفرانسیل هیبرید، الگوریتم تکامل دیفرانسیلی هیبرید، الگوریتم ایمنی هیبرید، روش بهینه سازی صعود از تپه-ایمنی هیبرید، الگوریتم کلونی زنبور مصنوعی هیبرید را می توان برای افزایش سرعت همگرایی و مقاوم بودن در یافتن کمینه جهانی، بکار گرفت.

در این پروژه، یک روش بهینه سازی ابتکاری جدید، با استفاده از الگوریتم کرم شب تاب گسسته بهینه شده (IDFA)، برای تعیین اندازه و مکان بهینه APC ها، پیشنهاد می شود. یک مسئله چند هدفی با کمینه سازی اعوجاج هارمونیک کل ولتاژ میانگین (THDV)، انحراف ولتاژ و هزینه سرمایه گذاری کل، شامل هزینه های نصب و توسعه برای بهبود کیفیت توان کلی سیستم، مطرح می شود. حدود ولتاژ، حدود ظرفیت APC، قیدهای پخش توان، و THDV برای هر شینه، به عنوان قیدهایی در مسئله بهینه سازی، مورد ملاحظه قرار می گیرند. عملکرد IDFA پیشنهادی سپس برروی سیستم های آزمون 16 تا 69 شین IEEE شعاعی، ارزیابی می شود. برای ارزیابی اثربخشی IDFA پیشنهادی، همچنین نتایج با استفاده از روش های بهینه سازی دیگر، مانند الگوریتم کرم شب تاب گسسته (DFA) متداول ، GA، و DPSO، مقایسه شدند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

جایابی بهینه کاندیشنر توان اکتیو

کاندیشنر توان اکتیو در سیستم های توزیع

الگوریتم کرم شب تاب گسسته اصلاح شده

شبکه تست

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله جایابی بهینه کاندیشنر توان اکتیو در سیستم توزیع با الگوریتم کرم شب تاب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.