دانلود شبیه سازی مقاله روش SSSC برای جبرانسازی توان راکتیو در سیستم انتقال

عنوان فارسی

جبرانساز سنکرون استاتیک سری (SSSC): رویکردی برای جبرانسازی توان راکتیو در سیستم انتقال

عنوان انگلیسی

Static Synchronous Series Compensator ( SSSC ) : An approach for reactive power compensation for the transmission system

کلمات کلیدی

جبرانسازی؛ کنترل کننده FACTS؛ توان راکتیو؛ SSSC

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
239,700تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : National Conference on Recent Trends in Engineering & Technology (کنفرانس ملی روندهای اخیر مهندسی و تکنولوژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

استفاده از SSSC برای جبران توان راکتیو

توسعه سریع فناوری الکترونیک قدرت، فرصت‌های جذابی را برای توسعه تجهیزات جدید سیستم‌های قدرت فراهم ساخته است. این تجهیزات امکان بهره برداری بهتر از سیستم‌های موجود را فراهم می‌سازند. طی دهه گذشته، یک سری از دستگاه‌های کنترلی با عنوان فناوری FACTS (سیستم‌های انتقال AC انعطاف پذیر) پیشنهاد، و سپس پیاده سازی شده‌اند. می‌توان از ادوات FACTS برای کنترل شارش توان، کنترل جریان حلقه، اشتراک بار بین مسیرهای موازی، تنظیم ولتاژ، و بهبود پایداری گذرا و کاهش نوسانات سیستم استفاده نمود. ادوات FACTS به یک جز اساسی و جدایی ناپذیر از سیستم‌های قدرت مدرن تبدیل شده‌اند. مدلسازی و شبیه سازی دیجیتال، نقش مهمی در تحلیل، طراحی، تست، و راه اندازی چنین کنترل کننده‌هایی ایفا می‌کنند. جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC)، یک جبرانساز سری، از خانواده ادوات FACTS است. این ابزار ولتاژ تقریباً سینوسی، و شدت دامنه متغیر را تزریق می‌کند. این دستگاه مشابه راکتانس خازنی یا سلفی است که به صورت سری با خط انتقال قرار می‌گیرد. قلب تپنده SSSC، یک اینورتر منبع ولتاژ (VSI) است. تأمین انرژی آن بوسیله خازن ذخیره کننده DC صورت می‌گیرد. بدون لینک DC خارجی، ولتاژ تزریقی شامل دو بخش می‌باشد. بخش اصلی درجه 2 و حاوی جریان خط است. این بخش معادل با راکتانس سلفی یا خازنی، متصل شده به صورت سری با خط انتقال است. همچنین بخش کوچکتری از ولتاژ تزریقی، هم فاز با جریان خط است و تلفات اینورتر را جبران می‌کند. هنگامی که ولتاژ تزریقی از جریان خط جلوتر باشد، این حالت مشابه قرار گرفتن یک راکتانس خازنی به صورت سری با خط است. در چنین شرایطی، جریان خط و توان عبوری از داخل خط افزایش می‌یابند. هنگامی که ولتاژ تزریقی از جریان خط عقب‌تر باشد، این حالت مشابه قرار گرفتن سری یک راکتانس سلفی نسبت به خط است. بدین ترتیب جریان خط، و نیز توان عبوری از خط کاهش می‌یابند. SSSC نسبت به سایر تجهیزات FACTS برتری دارد و مزایای استفاده از آن عبارتند از:

  • حذف قطعات حجیم و پسیو، همچون خازن‌ها و سلف‌ها،
  • قابلیت عملکرد متقارن، در هر دو حالت عملکردی سلفی و خازنی،
  • امکان اتصال منبع انرژی به سمت DC، جهت تبادل توان حقیقی با شبکه AC.

این موضوع ثابت شده که SSSC قادر به کنترل جریان توان در خط انتقال است. علاوه بر این، ولتاژ با تغییرات سریع را به صورت سری با خط تزریق می‌کند. این موضوع هیچ ربطی به اندازه و فاز جریان خط ندارد. ضمناً SSSC امکان حذف نوسانات سیستمی را فراهم می‌سازد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله روش SSSC برای جبرانسازی توان راکتیو در سیستم انتقال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.